موضوعات: سرخط خبرها

کلنگ ساخت کارخانه ساخت سلول‌های خورشیدی در منطقه آزاد چابهار بر زمین خورد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت کارخانه ساخت سلول‌های خورشیدی با حضور حسین دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه مکران و سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت، ساخت شرکت آرین انرژی مکران با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد یورو کلید خورد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، تکنولوژی تولید زنجیره صنعت فتوولتائیک به‌صورت کامل در کشور بومی‌سازی شده و ایران جزو معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی در جهان می‌شود که نویدبخش توسعه این صنعت در کشور است.

امیر مقدم افزود: هدف از احداث شرکت آرین انرژی مکران ، گسترش فرهنگ تولید انرژی پاک و بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تولید انرژی پاک در جهان ، احداث کامل کارخانه‌های زنجیره پنل خورشیدی و همچنین کارخانه‌های پایین‌دستی موردنیاز این مجموعه در منطقه آزاد تجاری چابهار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: طرح زنجیره کامل تولید مدوله‌ای فتوولتائیک از ماسه تا پنل خورشیدی با ظرفیت 6 هزار مگاوات در سال ضمن فراهم ساختن فرصت اشتغال مستقیم برای 10 هزار نیرو و غیرمستقیم برای بیش از 30 هزار نیرو، بزرگ‌ترین و درعین‌حال کامل‌ترین زنجیره تأمین در ایران و خاورمیانه خواهد بود.

وی ادامه داد: فرآیند تولید پنل های خورشیدی با استفاده از فناوری‌های داخلی و بومی‌سازی شده، از شن به‌عنوان ماده اولیه آغاز شده و با ایجاد زنجیره تأمین کامل به ساخت پنل ها می‌انجامد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار گفت: شرکت آرین انرژی مکران که به‌عنوان طرح توسعه شرکت مانا انرژپاک نیز محسوب می‌شود در مجموع 15 محصول و ماده اولیه قابل‌عرضه مربوط به صنعت فتوولتائیک را تولید خواهد نمود که ۱۲ نوع آن برای نخستین بار در کشور تولید خواهد شد و از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به محصول پلی سیلیکون به‌عنوان مهم‌ترین جز پنل خورشیدی اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت