صید ۱۱ هزار تنی ماهیان دریایی از سواحل گیلان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل شیلات گیلان، وی با بیان اینکه در فصل صید گذشته مجموعا ۱۱ هزار تن انواع ماهیان دریایی را در سواحل استان گیلان استحصال کردیم، گفت: استمرار فعالیت صید و صیادی در گروه مدیریت شیلاتی و بازسازی ذخایر است.

کوروش خلیلی امروز در جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر که در ساحل چمخاله شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و غضروفی، اظهار کرد: بازسازی ذخایر یک رویکرد مسئولانه و جزو وظایف حاکمیتی سازمان شیلات ایران است.

وی گیلان را دارای سه مرکز اصلی بازسازی ذخایر دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده در این مراکز را رهاسازی کردیم.

مدیرکل شیلات گیلان از هدفگذاری افزایش بیش از ۳۰ درصدی رهاسازی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و متذکر شد: سال پیش رو رکورد فعالیت و تولید در مراکز بازسازی ذخایر استان نسبت به سنوات قبل در حوزه ماهیان استخوانی شکسته می شود.

خلیلی بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان را یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات سازمان شیلات ایران دانست و عنوان کرد: استمرار فعالیت صید و صیادی در گروه مدیریت شیلاتی و بازسازی ذخایر است.

وی با بیان اینکه در فصل صید گذشته مجموعا ۱۱ هزار تن انواع ماهیان دریایی را در سواحل استان گیلان استحصال کردیم، گفت: از این میزان ۶۵۰۰ تن فعالیت در حوزه صید پره و ماهیان استخوانی بوده است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات ۶ صیاد با ۴ قایق غرق شده در بندر لنگه

د خرداد 1 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه فرماندار شهرستان بندر لنگه از نجات ۶ صیاد و ۴ قایق غرق شده بر اثر توفان شدید در این بندر خبر داد. به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، فواد مراد زاده فرماندار شهرستان بندرلنگه صبح امروز از وقوع توفان شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر […]

همچنین بخوانید: