کاهش کانتینرهای مفقودی در سال ۲۰۲۲

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تعداد ۲۵۰ میلیون کانتینر به ارزش هفت تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی در سراسر جهان جابه‌جا شده که کمتر از یک هزارم درصد آن به عنوان کانتینر‌های مفقودی به شمار می‌رود.

به گزارش سی نیوز به نقل از container-news؛ بر‌اساس گزارش شورای جهانی کانتینر (WSC) در سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد ۶۶۱ کانتینر در دریا مفقود شده که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش نشان می‌دهد.

پایین آمدن کانتینر‌های مفقودی در دریا طی سال ۲۰۲۲ میلادی با استقبال ذی‌نفعان صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری روبه‌رو شده و از دید «جان باتلر» مدیر‌عامل WSC پایین آمدن میزان کانتینر‌های مفقودی را می‌توان به عنوان عامل محافظت از محیط زیست دریایی قلمداد کرد.

بر این اساس در یک دوره پانزده ساله که توسط شورای جهانی کشتیرانی مورد بررسی قرار گرفته، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ میلادی به صورت میانگین هر ساله ۱۵۶۶ کانتینر در دریا مفقود می‌شود.

مدیر‌عامل WSC در این ارتباط گفت: بسته‌بندی مناسب، ایمن‌سازی کانتینرها، داشتن آمار آنلاین از کانتینرها، ایمنی کشتی‌های کانتینری و مواظبت خدمه می‌تواند به کاهش مفقود شدن کانتینر‌ها و حفاظت از محیط زیست منجر شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: ihttps://www.irna.ir/news/95989

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47712

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأخیر ۸ ماهه سازمان شیلات در اتصال به درگاه ملی مجوزها

ج خرداد 5 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، بر اساس آمار مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی باید ۱۴ مجوز باقی مانده خود را به درگاه ملی مجوزها متصل می‌کرد که تاکنون این موضوع عملی نشده است. یکی از […]

همچنین بخوانید: