موضوعات: اخبار دریایی

ناوگان دریایی غیر ایرانی ملزم به پرداخت ۱۰ درصد کرایه حمل شدند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از  روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی، با توجه به صدور بخشنامه اخذ ده درصد کرایه حمل مایعات نفت و گازی صادراتی حمل شده توسط ناوگان دریایی غیر ایرانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی به تشریح جزئیات این بخشنامه پرداخت. 

محمد محمودی گفت: صندوق توسعه صنایع دریایی پس از تصویب «قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی» با مأموریت حمایت از صنایع دریایی ایجاد و در همین راستا یکی از مهمترین منابع مالی در نظر گرفته شده طبق جزء 4 تبصره 3 ذیل ماده 1 قانون مذکور؛ «ده درصد کرایه حمل مایعات نفتی و گازی حمل شده توسط ناوگان دریایی غیر ایرانی {ساخت خارج}» است که از زمان تأسیس صندوق تاکنون محقق نشده بود. بحمدالله در سایه تلاش همکاران ما در صندوق و دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، حمایتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت حقوقی رئیس جمهور و همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران به ثمر نشست و بخشنامه مربوطه برای تبیین جزییات اجرایی ابلاغ گردید.

محمودی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و همچنین تأکید رئیس جمهور در خصوص اقتصاد دریا، صندوق گام بزرگی در راستای تحقق این مهم برداشته و امید است با تحقق این منابع قانونی، صندوق بتواند در حوزه مصارف آن، بر اساس قانون و اساسنامه صندوق، اقدام نماید تا جامعه دریایی ایران شاهد آشکار شدن آثار اجرایی این بند از قانون و رشد و شکوفایی صنایع دریایی در کشور باشد.

وی همچنین اظهار داشت: ترتیبات اجرایی این قانون در همکاری نزدیک با گمرک جمهوری اسلامی ایران به نحوی طراحی و پیاده سازی شده است تا هیچگونه توقفی در فرآیند اجرایی صادرات/واردات کشور صورت نپذیرفته و مشمولان قانون بتوانند صرفاٌ با سپردن تعهد و خوداظهاری نسبت به انجام تشریفات قانونی اقدام نمایند و در فرصت زمانی بعدی تسویه حساب به عمل آورند.

در پایان مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: لازم به یادآوری است این مهم حاصل تلاشهای بی‌وقفه همه مدیران قبلی راهبری صنایع دریایی کشور است که در این برهه عملیاتی می‌شود .

شایان ذکر است با اجرای این بند از قانون، نوسازی ناوگان ساخت داخل تقویت و تسریع گردیده و این امر در افق میان مدت منجر به توسعه ناوگان و سهولت دسترسی صادرکنندگان و واردکنندگان به خدمات حمل و نقل و بالتبع باعث کاهش هزینه های تجاری کشور خواهد شد.
https://dotic.ir/news/14344
لینک بخشنامه موضوع اخذ ۱۰ درصد کرایه حمل از مایعات نفتی و گازی صادراتی حمل شده توسط ناوگان دریایی غیر ایرانی.

منبع: مانا

انتهای پیام/

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: گفتمان دریا