بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از بندر شهید رجایی/ تاکید بر کاهش زمان ترخیص کالا در بنادر کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به این  استان با حضور در بندر شهید رجایی ضمن بازدید از بندر نفتی خلیج فارس، مرکز کنترل ترافیک و پایانه‌های کانتینری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بخش‌ها آشنا شدند.  

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید کرد و افزود: این کمیسیون در فرآیند نظارتی خود به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان ترخیص کالاها و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است‌. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در نشستی به تشریح با اعضای این کمیسیون به تشریح آمار عملیات بندری از سال گذشته تا کنون و اعلام طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پرداخت. 

“حسین عباس‌نژاد” افزود: در سال گذشته حدود 62 میلیون و 889 هزار تن کالای غیرنفتی و 35 میلیون و 513 هزارتن در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.  

وی ادامه داد: در 2 ماهه امسال نیز در مجموع 15 میلیون و 857 هزار و 164 تن بوده که سهم بندر شهید رجایی حدود13 میلیون است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان اعتبار قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های بندری و دریایی که از سال 1372 تا کنون در بندر شهید رجایی اعمال شده را 92 هزار و 705 میلیارد ریال اعلام کرد.   

عباس‌نژاد همچنین افزوده شدن حوضچه چهار به طرح‌های توسعه‌ بندر شهید رجایی، سیلوی غلات درحال احداث، اضافه شدن بندر مکران به جمع بنادر بزرگ کشور، طرح جامع سرمایه‌گذاری در بندر هرمز و نخل ناخدا، اجرای بندرگاه جدید لنگه را بخشی از طرح‌های سرمایه‌گذاری بنادر و دریانوردی هرمزگان برشمرد.   

گفتنی است؛ ثبت سفارش کالاها، اظهارنامه‌های گمرکی با هدف کاهش و نظارت بر کالای قاچاق و نحوه ورود و خروج کشتی‌ها از جمله مباحثی بود که رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور استاندار هرمزگان و مدیران‌کل گمرک و بنادر و دریانوردی در این راستا بحث و گفت وگو کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر در پی درگذشت سیدمحمدجواد طباطبایی همکار پیشکسوت و رئیس سابق کانون بازنشستگان سازمان بنادر و دریانوردی

ش خرداد 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ متن پیام علی اکبرصفایی؛ بدین شرح است:   انالله و انا الیه راجعون    خانواده محترم طباطبایی؛   ضایعه درگذشت سیدمحمدجواد طباطبایی همکار پیشکسوت صنعت حمل و‌نقل دریایی و رئیس کانون […]
پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر در پی درگذشت سیدمحمدجواد طباطبایی همکار پیشکسوت و رئیس سابق کانون بازنشستگان سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: