پرورش دهندگان شیلیایی مخالف پیشنهادی هستند که 60 درصد مزارع ماهی سالمون را در معرض خطر قرار می دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صنعت ماهی سالمون شیلی روزهای نامشخصی را پشت سر می گذارد. طبق گزارش های مختلف رسانه ملی این کشور، اتحادیه کارگران ماهی سالمون شیلی نگران پیش نویس قانون خدمات تنوع زیستی و مناطق حفاظت شده ( SBAP : Servicio de Biodiversidad y Áreas Protegidas) است که می تواند بر 60 درصد از تأسیسات صنعت ماهی سالمون منطقه جنوبی تأثیر بگذارد.

در مجموع 70000 شغل مستقیم و غیرمستقیم می تواند توسط لایحه SBAP در مناطق n Los Lagos، Aysén  و Magallanes از بین برود. بر این اساس تخمین زده می شود که این لایحه بیش از نیمی از تأسیسات صنعت ماهی سالمون را تحت تأثیر قرار دهد.

ما با پیشنهاد دولت مبنی بر اصلاح ماده 158 قانون عمومی ماهیگیری و آبزیان موافق نیستیم. آلخاندرو سانتیبانز، رئیس  سندیکای مشترک توضیح داد: این آشکارا برای منابع کار ما، برای خانواده‌های ما، برای آینده فرزندانمان تبعیض‌آمیز است، علاوه برآن محدود کردن و بستن تنها گزینه‌های پیش روی ما برای اشتغال  برای منابع کار ما در آینده است. در این رابطه بیانیه ای برای عموم توسط اتحادیه منتشر شده است.

رسانه های شیلیایی توضیح دادند که سندیکا در حال هماهنگی با بخش های مختلف از جمله نمایندگان حمل و نقل دریایی، زمینی، بندری و تجاری است و بسیج در این رابطه را منتفی نمی داند.

“من اهل جنوب هستم، من یک کشاورز ماهی سالمون هستم”

در این زمینه شعار SoyDelSurSalmonero (من اهل جنوب هستم، من ماهی سالمون هستم) ایجاد شده است. این فریاد جنگی خواستار راهپیمایی این جمعه 26ساعت 10:00 به وقت محلی است. اعتصاب از میدان پورتو مونت تا دفتر فرماندار برای دفاع از صنعت ملی آغاز شد.

اعتراض پرورش دهندگان ماهی سالمون شیلی  مربوط به الحاقیه اسلاحی ماده 158 قانون عمومی شیلات و آبزی پروری (قانون شماره 18892) این کشور است که اشعار می دارد:

ماده 158- دریاها ، دریاچه ها و رودخانه ها جزء سیستم ملی مناطق حفاظت شده وحشی دولت است که از کلیه فعالیت‌های ماهیگیری  و آبزی پروری مستثنی است. با این حال، این فعالیت ها ممکن است در مناطقی از دریا که بخشی از ذخایر ملی را تشکیل می دهند، با توجه به مجوز ارگان های ذی صلاح مجاز باشد و استفاده از زمین هایی که بخشی از این ذخایر را تشکیل می دهد ممکن است برای تکمیل فعالیت های دریایی آبزی پروری مجاز باشد.

منبع : https://weareaquaculture.com/politics/chileans-against-the-proposal-that-puts-at-risk-60-of-salmon-farms/36118/



تعداد بازدید:
۰

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادامه بررسی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت

ش خرداد 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش بازار، محمد باقرذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به پیشنهاد انتخاب یک شهر ساحلی به عنوان پایتخت اقتصادی کشور که در صحن مجمع، مطرح شده است گفت: ایجاد قطب‌های اقتصادی در سواحل به عنوان محور و پیشران توسعه دریامحور در یکی از […]

همچنین بخوانید: