تاکید ایران و عمان بر ارتباط مستقیم بین بنادر دو کشور و…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

وزیر خارجه عمان با بیان اینکه روابط تهران و مسقط روابطی تاریخی و ممتاز است، گفت: سفر سلطان عمان به تهران مرحله جدیدی از روابط دو کشور را پی‌ریزی می‌کند.

 

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه ایران در حاشیه سفر سلطان عمان به تهران گفت: روابط ایران و عمان تاریخی و بسیار خوب است. سفر مهم سلطان عمان به تهران بیانگر روابط تاریخی و ممتاز دو کشور است و معتقدیم که این سفر مرحله جدیدی در روابط دو کشور پی‌ریزی می‌کند و ما را آماده می‌کند برای شروع فعالیت‌ها و همکاری‌های بیشتر و مثمرثمر.

این دیپلمات عالی‌رتبه عمانی با بیان اینکه مذاکرات صورت گرفته بین رئیس‌جمهور ایران و سلطان عمان بیانگر روح مثبتی است که بر روابط دو کشور حاکم است، افزود: در جریان رایزنی‌های امروز دو کشور بر موضوع گسترش همکاری‌های ایران و عمان در ارتباط با حوزه‌های گردشگری، گردشگری سلامت، امنیت غذایی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، انرژی‌های تجزیه‌پذیر، ارتباط مستقیم بین بنادر دو کشور و تقویت کشتیرانی تاکید شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار روسای دو کشور بر تقویت و توسعه روابط میان کشورهای منطقه و همسایه تاکید کرده‌اند، گفت: ما معتقدیم که روابط نزدیک میان ایران با همسایگان ما در نهایت منجر به افزایش امنیت، ثبات و رفاه در منطقه می‌شود و در همین چارچوب بر گسترش تعاملات بین کشورهای منطقه و همسایه تاکید داریم.

 

تنظیم و بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNX4c

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47908

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رهاسازی‌۲۳۰ هزارقطعه بچه‌ماهی در خطر انقراض «سوف» در تالاب انزلی+ فیلم

س خرداد 9 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهرشت – ایرنا – مدیر کل شیلات گیلان از رهاسازی ۲۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گونه در خطر انقراض «سوف» در تالاب انزلی خبر داد و گفت: امسال در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید یوسف پور سیاهکل با وجود محدودیتها و مشکلات تامین مولد؛ چهار میلیون قطعه […]

همچنین بخوانید: