رونمایی از نخستین تانکر باتری‌ جهان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

استارتاپ باتری ژاپنی “پاور ایکس”، طراحی نخستین تانکر باتری‌ جهان را در نمایشگاه دریانوردی بین ‌المللی باری ‌شیپ در شهر ایمباری ژاپن رونمایی کرد.

به گزارش مارین نیوز، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی جسورانه‌ای کرده و گفته بود: بجز موشک‌ها، همه چیز کاملا برقی خواهد شد. کشتی‌ها بعد از خودروها، راحت‌ترین گزینه برای حل این موضوع هستند. با گذشت شش سال، دومین فرد ثروتمند جهان ممکن است در مورد رونق بعدی باتری که در کشتی‌ها خواهد بود، درست گفته باشد.

استارتاپ باتری ژاپنی “پاور ایکس”، جزئیات طراحی یک کشتی نیرو محرکه برقی به طول ۱۴۰ متر را رونمایی کرد که قادر به انتقال برق ذخیره‌شده در سراسر اقیانوس‌ها خواهد بود.

این تانکر باتری، به ۹۶ باتری دریایی کانتینری مجهز خواهد بود که می‌تواند انرژی تجدیدپذیر را در سراسر جهان حمل کند و به شبکه‌ها، جزایر و مزارع بادی فراساحلی  وصل شود. تکمیل این کشتی برای سال ۲۰۲۵ و آزمایشات دریایی در سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است.

این استارتاپ در توضیحات خود گفته است: به عنوان مثال، در ژاپن، یک تانکر باتری می‌تواند نیرو را از مناطقی مانند کیوشو و هوکایدو با پتانسیل تامین انرژی تجدیدپذیر بالایی دارد، به مناطق پرتقاضایی مانند هونشو حمل کند یا به انتقال برق بین جزایر بپردازد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در حالی که کشتی‌های نیرو محرکه برقی ممکن است آینده کربن‌زدایی در صنعت کشتیرانی باشند اما به نظر می‌رسد نیاز به حمل انرژی تجدیدپذیر ذخیره شده به شبکه‌های دیگر در سراسر جهان از طریق یک کلاس تانکر جدید وجود دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زنجیره ارزش ماهی و میگوی پرورشی در استان بوشهر در آستانه تکمیل شدن

پ خرداد 11 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه احمد محمدی زاده در حاشیه بازدید از طرح‌های آبزی‌پروری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال ” مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده و دولت سیزدهم و رئیس جمهور نیز تاکید فراوانی بر افزایش تولید […]

همچنین بخوانید: