افزایش ۱۳.۳ درصدی حمل‌و‌نقل کانتینری در بنادر عربستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اعلام اداره کل بنادر عربستان (ماوانی)، بهبود کارآیی در بنادر سعودی منجر به افزایش ۱۳.۳۴ درصدی حمل‌و‌نقل کانتینری در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا؛ داده‌های اداره کل بنادر عربستان نشان می‌دهد که در ماه گذشته تعداد کانتینرهای عبوری از بنادر عربستان به ۶۸۱۶۶۳ TEU رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۱۴۲۹ TEU بود.

این عملکرد در راستای اهداف «ماوانی» برای توسعه پایدار بخش دریایی، تقویت تجارت و اقتصاد عربستان است. همچنین این رویکرد همسو با اهداف استراتژی حمل‌و‌نقل و لجستیک ملی است که عربستان سعودی را به عنوان «هاب» لجستیک جهانی معرفی و سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا را در چارچوب «چشم انداز ۲۰۳۰» به یکدیگر متصل می‌کند.

همچنین طبق این گزارش، تعداد کانتینرهای صادراتی در ماه آوریل با رشد ۱۶.۹۷ درصدی به ۱۰۸۷۳۸ TEU افزایش یافت. در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۸۴۵۰ TEU بوده است. کانتینرهای وارداتی نیز با ۳.۱۲ درصد افزایش از ۲۰۱۷۸۴ TEU به ۲۰۸۰۸۰ TEU رسید.

این نهاد دریانوردی سعودی افزود که بنادر این کشور در ماه آوریل حدود ۲۴.۹۶۵ میلیون تُن جابه‌جا کرده‌اند که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷۳ میلیون تُن بوده است. در واقع تعداد محموله‌های بندری ۶.۶۳ درصد کاهش یافته است.

اداره کل بنادر عربستان در تشریح جزئیات محموله‌های حمل شده در ماه آوریل می‌افزاید؛ ۵۴۳۴۹۶ تُن محموله عمومی، ۴.۱۳ میلیون تُن بار فله خشک و ۱۳.۰۲ میلیون تُن بار فله مایع جابه‌جا شده است.

براساس این گزارش تجارت مواد غذایی با ۱.۲۶ درصد کاهش از ۱.۵۳ میلیون تُن به ۱.۵۳۱ میلیون تُن در یک‌سال اخیر رسیده است.

همچنین جابه‌جایی «دام» در آوریل ۲۰۲۳ میلادی از بنادر عربستان سعودی، با ۲.۶۳ درصد افزایش از ۴۴۶ هزار و ۵۳۹ رأس به ۴۵۸ هزار و ۲۸۰ رأس رسید.

در ماه آوریل ۹۱۰۸۳ دستگاه خودرو از طریق بنادر سعودی جابه‌جا شد که نشان دهنده رشد ۵۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96024

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48083

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش و تأثیر عوامل محیطی و شیوه‌های مدیریت مزرعه بر برنامه انتخاب ژنتیکی میگو چکیده‌ای از سخنرانی دکتر پراکان در سمینار تخصصی اخیر شرکت cp تایلند

ش خرداد 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه شیوه های مدیریت مزرعه و عوامل محیطی نقش مهمی بر برنامه انتخاب ژنتیکی میگو دارد و  بر عملکرد و ویژگی های تحمل بیماری در آنها مؤثر است. در زیر نتایجی از عواملی که ممکن است بر نتیجه انتخاب ژنتیکی تأثیر بگذارند آورده شده است: الف) تغذیه […]

همچنین بخوانید: