تصویب دو بند از سیاست های کلی توسعه دریامحور در مجمع تشخیص مصلحت نظام

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد و بند ۷ و ۸ پیشنهادی کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع در سیاست های کلی توسعه دریامحور را به تصویب رساند.

به گزارش مارین نیوز، مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضاییه، دبیر و اعضای مجمع، تشکیل جلسه داد و ضمن رسیدگی به طرح «شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» که در مورخ ۱۵ فروردین سال جاری برای تشخیص مصلحت به این مجمع ارجاع شده است، بندهایی از سیاست های کلی توسعه دریامحور را به تصویب رساند.

در ادامه مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام، که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای که آن را اداره می کرد سیاست های کلی توسعه دریامحور مورد بحث قرار گرفت و بند ۷ و ۸ پیشنهادی کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع را تصویب کرد. در موضوع رعایت ملاحظات زیست محیطی و گنجاندن رعایت سیاست های کلی محیط زیست، اعضای مجمع پس از بحث و تبادل نظر به «رعایت ملاحظات زیست محیطی در طرح ها، برنامه ها و اقدامات دریامحور و ممانعت از تخریب محیط زیست دریایی با همکاری کشورهای دیگر» رای دادند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نقش نظام آموزشی و آموزش عالی کشور در تربیت و تامین سرمایه انسانی مورد نیاز برای توسعه دریامحور، بند هشتم سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را به «توجه ویژه نظام آموزشی و نهاد آموزش عالی به تامین و ارتقاء سرمایه انسانی توسعه دریامحور» اختصاص دادند.

در جلسه امروز مجمع، پیشنهاد سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای «ایجاد مرکز دریایی دولت» و «بازنگری در آمایش مناطق ساحلی»، مطرح شد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع ارجاع گردید.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر خرمشهر آماده استقبال از تمام فعالان اقتصادی و…

ش خرداد 13 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: انتظار ما از تمامی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران این است که از تمام ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر بهره ببرند و در برابر موانع و مشکلات احتمالی دلسرد نشوند. به گزارش سی نیوز پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، علی عسکری در نشست […]

همچنین بخوانید: