رزمناوهای آمریکا و کانادا از تنگه تایوان عبور کردند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس فرانس پرس، یک ناوشکن آمریکایی و یک کشتی جنگی کانادایی در اقدامی تحریک آمیز امروز شنبه از تنگه تایوان عبور کردند.

نیروی دریایی هر دو کشور در این خصوص اعلام کردند که کشتی های جنگی آمریکا و کانادا در یک ماموریت مشترک از طریق آبراه حساس تنگه تایوان عبور کردند.

پکن- که بر اساس اصل «چین واحد»، تایوان را به عنوان قلمرو خود می‌ داند – متعهد شده است که روزی در صورت لزوم حتی با توسل به زور نیز این جزیره را به سرزمین مادری خود برگرداند.

ناوگان هفتم ایالات متحده امروز شنبه ادعا کرد که ناوشکن USS Chung-Hoon متعلق به واشنگتن و نیز HMCS Montreal نیروی دریایی سلطنتی کانادا در حال انجام یک تردد معمول از تنگه تایوان هستند.

این دو کشور ادعا کرده اند که در کریدور آب ها آزاد و مطابق با قوانین بین المللی تردد می کنند!

نیروی دریایی آمریکا در این ارتباط مدعی شد: تردد «چونگ هون» و «مونترال» از طریق تنگه تایوان نشان دهنده تعهد ایالات متحده و متحدان و شرکای ما به یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز است!

این در حالیست که ناو هواپیمابر چینی «شاندونگ»روزهای گذشته تمریناتی را در تنگه تایوان انجام داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پایان ارزیابی شاخص‌های عملکرد ایمنی و بهداشت در بندر شهید…

ش خرداد 13 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه کار ارزیابی شاخص‌های عملکرد اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از سوی ممیزان اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی پایان یافت.‌ به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای ارزیابی و ارتقای عملکرد […]

همچنین بخوانید: