کاهش آلودگی‌های خلیج فارس با همکاری راپمی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پس از وقفه پنج ساله جلسه مشترک با راپمی (سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان) را در کویت برگزار کردیم که در این جلسه تصمیمات مهمی در خصوص کاهش آلودگی‌های خلیج فارس بین کشور‌های عضو اخذ شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرنگار مانا، علی سلاجقه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی محیط زیست برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مانا مبنی بر اقدامات سازمان محیط زیست در خصوص کاهش آلودگی‌های دریایی خلیج فارس گفت: پس از وقفه پنج ساله جلسه مشترک با راپمی (سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان) در کویت برگزار کردیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این جلسه تصمیمات مهمی در خصوص کاهش آلودگی‌های خلیج فارس بین کشور‌های عضو راپمی اخذ شد.

وی خاطرنشان ساخت: با تعاملات در حال انجام امیدواریم به زودی شاهد وضعیت مناسب زیست محیطی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان باشیم.

وی همچنین به برگزاری جلسات کنوانسیون تهران با کشور‌های حاشیه دریای خزر به منظور حفاظت از محیط زیست دریای خزر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این امسال نشست وزرای محیط زیست کشور‌های حاشیه دریای خزر نیز برگزار خواهد شد.

سلاجقه در ادامه درباره وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: در بحث دریاچه ارومیه، تکالیف سخت‌افزاری تقریباً تمام شده است و تا پایان خرداد نیز ۱۲۰ میلیون متر‌مکعب از تصفیه‌خانه تبریز به دریاچه وارد می‌شود؛ ۳۰۰ میلیون متر‌مکعب هم از سد شهید کاظمی وارد شده و از نظر بارش در این حوضه نیز شرایط مطلوب است.

وی ادامه داد: در مجموع پرداخت حقآبه است که اهمیت دارد و ما در این مورد ایستاده‌ایم و تا حصول حقآبه پیگیر وضعیت دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور هستیم.

سلاجقه در ادامه از استقرار دبیرخانه اجرایی و علمی کنفرانس بین المللی گرد و غبار در سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفته است. گسترش دیپلماسی منطقه‌ای با حضور اثربخش در مجامع و کنوانسیون‌ها صورت گرفته و صندوق‌های منطقه‌ای مبارزه و کنترل اثرات گرد و غبار ایجاد شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96077

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48229

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیگیری های اتحادیه تولید و تجارت آبزیان نتیجه داد؛ حذف عوارض صادراتی نیم درصد آب مجازی از محصولات شیلاتی

چ خرداد 17 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه همان گونه که فعالان صنعت آبزیان مطلع می باشند بر اساس بند “و” تبصره 8 قانون بودجه سال 1401 از محل صادرات محصولات کشاورزی و غذایی نیم درصد ارزش محصول عوارض به عنوان جبران صادرات آب مجازی از صادرکنندگان این محصولات اخذ می گردید که متاسفانه […]

همچنین بخوانید: