ساخت 4 فروند کشتی در شرکت صدرا در چه مرحله ای قرار دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساخت 4 فروند کشتی در شرکت صدرا در چه مرحله ای قرار دارد؟




تین نیوز


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت چهار فروند کشتی توسط شرکت صدرا خبر داد و گفت: به دنبال افزایش ظرفیت ساخت کشتی در بندر انزلی هستیم.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ورود تعداد زیادی کشتی خریداری شده خبر داد و گفت: به غیر از خرید کشتی، به دنبال ساخت کشتی نیز هستیم؛ در همین راستا چهار فروند کشتی توسط شرکت صدرا در  حال ساخت است.

او افزود: از سوی دیگر به جز ساخت کشتی به دنبال ارتقا جایگاه خود در بخش تعمیرات نیز هستیم.

صفایی با بیان اینکه بیش از ۱۵ فروند کشتی خریداری وارد دریای خزر شده است، عنوان کرد: در بخش ناوگان جنوب و نوسازی آن در حال فاینانس هستیم که با تامین منابع مالی، نوسازی ناوگان جنوب انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در حوزه زیرساخت های بنادر طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در دولت سیزدهم افتتاح شده است و در حال حاضر ۴۴ هزار میلیاردتومان پروژه نیز در دست تعریف داریم.

افتتاح پروژه فاز سه طرح توسعه بندر شهیدرجایی در دولت سیزدهم

بنا به گفته صفایی، یکی از پروژه هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شد فاز سه طرح توسعه بندر شهیدرجایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU یا کانتینر است که این ظرفیت این امکان را فراهم کرده است تا کشتی ها با ظرفیت بالا توان پهلوگیری پیدا کنند.

او پیشتر نیز عنوان کرده بود: ایران کشوری است که بیش از 90 درصد تجارت خود را از مسیر دریایی انجام می دهد، به همین دلیل باید ناوگان دریایی کشور در شمال و جنوب به ویژه در شمال کشور هم نوسازی شود.

این مقام مسئول معتقد است که در حوزه تجهیزات بندری و دریایی با عقب ماندگی هایی مواجه بودیم، اما اقدامات بسیار خوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی صورت گرفت؛ 25 سال قبل 6 میلیون تن کالای اساسی وارد کشور می شد و تجهیزات پاسخگو نبود، اما در دولت سیزدهم به 27 میلیون تن رسیده ایم.

گفتنی است که چندی پیش نیز حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، از خرید 31 فروند کشتی برای تردد در دریای خزر خبر داد و گفت:  با پیوستن کشتی های جدید به  ناوگان حمل و نقل دریایی، ظرفیت موجود افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

او اعلام کرد: افرادی که تمایل به خرید کشتی داشته، می توانند از تسهیلات وجوه اداره شده  سازمان بنادر و دریانوردی  استفاده کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تسلیت مدیرعامل ایزوایکو به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

ش خرداد 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره ایزوایکو طی پیامی سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را تسلیت گفت. به گزارش ارتباطات و امور بین الملل […]

همچنین بخوانید: