حمایت سازمان بنادر از بخش خصوصی در دوران تحریم و نوسانات ارزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
حمایت سازمان بنادر از بخش خصوصی در دوران تحریم و نوسانات ارزی




تین نیوز


یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریایی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در مقوله جذب سرمایه گذار بخش خصوصی پیشتاز است، گفت: این سازمان چه در دوران سخت تحریم و چه در زمان نوسانات ارزی از بخش خصوصی، حمایت کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،فرهاد شوقی  درباره ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی در حوزه دریایی و بندری و تعامل هرچه بیشتر و بهتر سازمان بنادر و دریانوردی با فعالان اقتصادی، اظهار داشت: بنادر کشور چه در شمال و چه در جنوب ایران، تشنه سرمایه گذاری بخش خصوصی است و نباید از فرصت تاریخی که برای اقتصاد ایران با توجه اتفاقاتی که برای روسیه رخداده است، غافل بمانیم.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات روسیه، تجار این کشور بسیار مشتاق هستند تا محصولات مورد نیاز خود را از مسیر ایران تامین کنند؛ نیازمندی هایی که تا کنون از مسیر اروپا تامین می شد؛ بنابراین باید به بازار روسیه توجه جدی داشته باشیم چرا که از نظر اقتصادی برای کشور یک فرصت به شمار می رود.

پیشتازی سازمان بنادر در انعقاد قراردادهای نوین

یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریایی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی پیشتاز در قراردادهای نوین از جمله BOT است، بیان کرد: این مزیت در حالی است که سایر سازمان ها یا رغبت ندارند که با بخش خصوصی همکاری کنند یا با بروکراسی های سخت ادارای مواجه هستند که این موارد کار را برای فعالان اقتصادی سخت می کند.

شوقی افزود: نکته بسیار مثبت در مورد سازمان بنادر و دریانوردی این است که نه تنها بسیار علاقمند به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات دریایی و بندری است بلکه در مقوله جذب سرمایه گذار بخش خصوصی پیشتاز است و در حوزه عقد قرارداد نیز روند کار را تسهیل کرده است.

دغدغه های اصلی فعالان اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز و تحریم اقتصادی کشور از جمله مسائل و دغدغه های اصلی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همواره سعی کرده است در کنار بخش خصوصی باشد و چه در زمان نوسانات ارزی و چه در دوران سخت تحریم با تدوین بسته های حمایتی، فعالان اقتصادی را حمایت کرده است تا دچار چالش نشوند یا حداقل با چالش کمتری کار را پیش ببرند.

یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریایی افزود: اگر بخواهیم منتظر تزریق اعتبارات دولتی بمانیم به طور حتم با مشکل مواجه می شویم و چالش خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: قطعا بخش خصوصی با سرمایه بیشتر و در مدت زمان کمتری می تواند فعالیت ها را پیش ببرد و این اتفاقی برد-برد برای دولت و بخش خصوصی است که در نهایت منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می شود.

فرصت های دریایی و بندری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

شوقی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات بندری و دریایی، تجهیزات بندری، خرید کشتی و خرید دستگاه های مکنده، چرثقیل و…فرصت سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد، اظهار داشت: در بنادر کشور با کمبودهایی مواجه هستیم که باید از سوی فعالان بخش خصوصی شناسایی شوند و علاوه بر این با توجه به افزایش حجم واردات و صادرات باید در حوزه لجستیکی ورود و بنادر کشور را در این رابطه تقویت کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات دریایی و بندری است، گفت: به طور حتم جذب سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور رونق بنادر، رونق تولید، رونق اشتغال، درآمدزایی بیشتر و در نهایت رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احیای بندر چندمنظوره ترکمن پس از ۲۷ سال

ش خرداد 13 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه تین نیوز مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از آغاز عملیات احیای بندر تاریخی و چندمنظوره ترکمن پس از ۲۷ سال خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است. به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نوراله عباسی به تشریح […]

همچنین بخوانید: