توسعه حمل‌ ونقل دریایی می‌ تواند چهره اقتصادی کشور را تغییر…

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «اقتصاد دریامحور» امری نوین، بکر و اشتغال آفرین است، گفت: توسعه حمل ونقل دریایی می تواند چهره اقتصادی کشور را تغییر دهد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، رضا تقی پور انوری با بیان اینکه بنادر یکی از زیرساخت های اصلی و پیشران اقتصاد کشور به شمار می روند، اظهار داشت: حرکت بنادر به سمت نسل سوم و چهارم به عنوان یک جاذبه مالی برای فعالان اقتصادی و تجار به شمار می روند تا با استفاده از مزیت کاهش مدت زمان انتقال کالا، کاهش هزینه تمام شده و ایمنی بیشتر از حمل ونقل دریایی به بهترین شکل استفاده کنند.

وی ادامه داد: « اقتصاد دریامحور » فرصتی بکر، جدید و اشتغال آفرین است و توسعه حمل ونقل دریایی، می تواند چهره اقتصادی کشور را تغییر دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصاد دریامحور باید به راهبرد کلان کشور، تبدیل شود، عنوان کرد: نیازمند آمایش سرزمینی هستیم و توسعه امکانات و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود بنادر شمالی و جنوبی کشور، توسعه روابط با کشورهای همسایه، استفاده از کریدور شمال جنوب و کریدور شرق غرب، استفاده از ظرفیت های بی نظیر بندر چابهار به دلیل دسترسی به آب های آزاد همگی از موارد مهمی هستند که باید به آن توجه داشت.

تقی پور انوری با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها و خدمات دریایی و بندری در پسکرانه بنادر باید به یک اولویت تبدیل شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در کنار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد و با رایزنی های دیپلماتیک از ظرفیت دریایی و بندری کشور به عنوان موتور متحرک اقتصاد کشور استفاده کرد.

وی افزود: توسعه بنادر کشور امری اجتناب ناپذیر است و در عمل باید شاهد ارائه خدمات متنوع در حوزه خدمات دریایی و بندری باشیم؛ نیازی فوری و ضروری برای اقتصاد ایران که با هم افزایی سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و تمامی ارگان های دریایی و بندری دور از دسترس نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور باید مورد واکاوی قرار گیرد تا بتوان از تمامی پتانسیل های اقتصادی وابسته به آن استفاده کرد، گفت: هرچقدر بتوانیم در مسیر رشد و توسعه خدمات دریایی و بندری گام برداریم به طور حتم اقتصاد کشور وضعیت مطلوب تری پیدا خواهد کرد و موجب رونق اقتصادی می شود.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-257030

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48280

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۴۰ درصدی مبادلات تجاری روسیه و چین در ۵ ماهه ۲۰۲۳

ج خرداد 19 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به کزارش مانا، صادرات از روسیه به چین با ۲۰ درصد افزایش به ۵۱ میلیارد دلار و واردات محصولات چینی به روسیه با ۷۵ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسید. کل تجارت خارجی چین در ژانویه تا پایان ماه می ۲۰۲۳ با ۲.۸ درصد کاهش […]

همچنین بخوانید: