موضوعات: شیلات

به‌دنبال ارزان‌سازی ماهی برای دسترسی بیشتر خانواده‌ها هستیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/کرمانشاه معاون برنامه‌ریزی سازمان شیلات ایران گفت: به دنبال ارزان سازی ماهی برای دسترسی بیشتر خانواده‌ها هستیم.

شهریار رستمی، امروز (۳۱ خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، با اشاره به در برنامه بودن پروژه ارزان سازی ماهی در سازمان شیلات ایران، گفت: اگرچه قیمت آبزیان در مقایسه با گوشت و مرغ و تخم مرغ قابل توجیه است، اما به دنبال ارزان سازی ماهی برای دسترسی بیشتر خانواده‌ها به آن هستیم.

وی افزود: در کنار این، برای تشویق بیشتر مردم به استفاده از آبزیان باید به سمت نهادهای بازارمحور همچون شهرداری برای برگزاری جشنواره های آبزیان و عرضه مستقیم محصولات شیلاتی برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه برای پیشرفت در حوزه شیلات خیلی جای کار دارد، گفت: علاوه بر بازار دو میلیون نفری استان و جمعیت استانهای همجوار، بازار بزرگ عراق و اقلیم کردستان عراق هم برای تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه وجود دارد که می تواند ظرفیت خیلی خوبی برای توسعه آبزی پروری در استان باشد.

 وی تاکید کرد: بازار عراق و اقلیم کردستان بازار خیلی خوبی برای آبزیان تولیدی در استان کرمانشاه است، کما اینکه مسئولان شیلاتی اقلیم کردستان عراق در نشست سال گذشته  در سازمان شیلات ایران اعلام کردند نیاز زیادی به واردات آبزیان از کشور ما دارند و هرچقدر صادرات داشته باشیم، باز هم کم است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان کرمانشاه باید در زمینه تولید آبزیان به یک “هاب” منطقه‌ای تبدیل شده و استان های همجوار را هم پوشش بدهد، افزود: پیشنهاد می‌کنم در وهله اول یک کنسرسیوم منطقه‌ای در غرب کشور برای توسعه صادرات محصولات شیلاتی با همراهی بخش دولتی و خصوصی راه اندازی شود.

رستمی در ادامه تلاش در جهت تکمیل زنجیره ارزش آبزیان را در استان خواستار شد و گفت: باید حلقه های مفقوده زنجیره ارزش آبزیان را شناسایی و با تکمیل زنجیره ارزش شیلاتی استان در جهت توسعه صنعت شیلاتی در استان گام برداشته شود.

وی در ادامه توسعه صنعت شیلات در استانی مثل کرمانشاه را نیازمند جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: برای برای جذب و حفظ سرمایه گذاران در بخش شیلاتی باید در وهله اول زنجیره ارزش تولیدات شیلاتی استان تکمیل شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون تنها یک کارگاه فرآوری آبزیان دارد، گفت: توسعه واحدهای فرآوری آبزیان یک کار اولویت‌دار در استان کرمانشاه است.

رستمی تاکید کرد: تولیدکنندگان باید به فکر تولید محصولات با بازارپسندی بالا باشند. 

در این نشست سهراب صحرایی بعنوان مدیرکل شیلات استان کرمانشاه معرفی و از خدمات سیدفرزاد افضلی مدیرکل پیشین تقدیر شد.

 انتهای پیام
 

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: