موضوعات: سرخط خبرها

تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی از مرز یک میلیون تن گذشت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی با اعلام این خبر اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال، بیش از یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری کالا صورت گرفت که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار ۷۰۳ هزار و ۲۰۲ تن بوده که رشد ۴۶ درصدی را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه ۳۷۷ فروند شناور در ۶ ماهه نخست امسال به مجتمع بندری انزلی آمده اند، خاطرنشان کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز با ۵۴ درصد رشد روبرو بوده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۹۰ درصدی واردات، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۸ هزار تن کالا شامل غلات (جو و ذرت)، روغن خام خوراکی، چوب و آهن آلات وارد مجتمع بندری انزلی شد و رشد قابل توجهی را شاهد بودیم.

 

یونسی با اشاره رشد ۲ درصدی صادرات از مجتمع بندری انزلی گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۷۱ هزار تن مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و کنستانتره میوه از مجمتع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

 

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۲۵ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با سه هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با چهار درصد رشد همراه بود.

 

پایان پیام/

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت