موضوعات: سرخط خبرها

شرکت کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران، عضو حقوقی جدید انجمن مهندسی دریایی ایران

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت دانش بنیان کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران از جمله شرکت‏ هایی که به تازگی به عضویت انجمن مهندسی دریایی ایران در آمده است.

به گزارش مارین نیوز از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، شرکت دانش بنیان کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران از جمله شرکت‏ هایی می باشد که اخیراً به عضویت حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران در آمده است. ضمن تبریک به این شرکت جهت پیوستن به خانواده بزرگ حوزه دریایی، خدمات و توانمندیهای این شرکت مطابق با اطلاعات دریافتی از روابط عمومی شرکت فوق در ادامه معرفی می گردد.

کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران به اهتمام نفرات با تجربه و توانمند نیروی دریایی ارتش با اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح در نیمه دوم سال 1400 تاسیس و توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح گردید و شروع به فعالیت نمود. این مجموعه دارای یک دفتر مرکزی در تهران و سه شعبه در شهرهای بندر بوشهر، بندر خرمشهر و بندر امیرآباد است.

این مجموعه شامل 16 کارگاه شامل قطعه سازی، دکوراسیون، تراشکاری، لوله کشی، ورق کاری، برق و الکترونیک، ناوبری و جایرو، عایق کاری، سیم پیچی، ریگر، مکانیک دیزل، پمپ، تست بد، سندبلاست، تهویه، خدمات بندری، کارگاه ساخت شناورهای فایبرگلاس می باشد.

دفتر طراحی این کارخانجات با بهره گیری از مجرب ترین و متخصص ترین مهندسان و کارشناسان در امر طراحی انواع شناور های نظامی و تجاری و قطعات فعالیت دارد.

در طول این مدت این کارخانجات موفق به اخذ تاییدیه ساخت و تعمیر شناور های فلزی از موسسه رده بندی ایرانیان و نیز استانداردها مورد نیاز ذیل شده است:

ISO21500:2021 – ISO45001:2018 – ISO29001:2020 – ISO14001:2015 – ISO10006:2017 – ISO10004:2018 – ISO9001:2015 – IMS, HSE-MS

توانمندی های این شرکت شامل: 

حمایت، ایجاد و تشکیل تیم های فناور، دانش بنیان و استارت آپ های حوزه صنایع مورد نیاز کشور به خصوص صنایع دریایی فراساحل و ساحلی از قبیل تعمیر و نگهداری شناورهای نظامی و تجاری، یارد تعمیراتی، سالویج و شناور سازی واحد های مغروق، نصب و اورهال ژنراتور و موتور هایی دریایی، داکینگ و آنداکینگ واحدهای شناور به وسیله بالشتک هوا و داک خشک، انجام خدمات غواصی و بازدید زیرآبی واحدهای شناور، تولید رنگ دریایی.

انجام کلیه امور مشاوره، نظارت، خدمات فنی و مهندسی، طراحی، ساخت، تولید، توزیع، تجهیز، نصب و راه اندازی و تعمیرات، نجات، بازیافت سامانه ها، تجهیزات و شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثر سطحی و هوادریا و سازه های ساحلی و فراساحلی و نفت و گاز، انرژی و هوا فضا.

کارخانجات خسروآباد (بندر خرمشهر) در زمینی به مساحت 10 هکتار، دارای دو باب سوله تعمیر و بازسازی انواع شناورها می باشد.

کارخانجات بندر امیرآباد (مازندران) در زمینی به مساحت 10 هکتار، توانایی داکینگ، آنداکینگ، تعمیر و بازسازی انواع شناورها می باشد.

اهم پروژه های انجام گرفته توسط کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران شامل: 

– طراحی و تولید نرم افزار محاسبات بارگیری و باربرداری انواع شناورها.

– انجام تعمیرات اساسی شناورهای نظامی و تحویل آن ها به نیروی دریایی ارتش.

– داکینگ شناورهای تجاری و نظامی و انجام تعمیرات اساسی زیرآبی و رو آبی آن ها.

– طراحی، ساخت، بازسازی و راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع شناورهای تجاری و نظامی.

– طراحی، ساخت و نصب سیستم آب شیرین کن بر روی انواع شناورها.

– اورهال، تعمیر اساسی و تامین قطعات موتورهای دیزلی دریایی و ژنراتور های دریایی و ساحلی: 

MAN, MTU, MITSUBISHI, GM, DEUTZ, MVM, … 

– پهلو دهی و ارائه خدمات ساحلی به شناورهای تجاری و نظامی کنار اسکله های کارخانجات (60 مورد).

– قرارداد بارگیری، تخلیه و عملیات بندری شرکت DCI.

– بومی سازی موتور MAC 3600 به بهره گیری از ظرفیت شتاب دهنده دریایی مکران (آزمایش و نصب بر روی شناور).

– تفاهم نامه مشترک با بنیاد نخبگان بوشهر و مشارکت و پشتیبانی از رویداد دریایی دِی ماه 1401 در بوشهر (اختصاص فضای کارگاهی و … به تیم های برتر و کمک به تجاری سازی محصول).

– انعقاد تفاهم نامه با مرکز رشد دانشگاه خلیج فارس بوشهر و حمایت از هسته های فناور (تولید سوزن انژکتور موتورهای MTU538 و MTU 183، تولید کیت توربوشارژر موتور میتسوبیشی، تولید ابزار مخصوص موتورMTU، دیسک گیربکس موتورMTU538، بوش شاتون MTU396، ساخت استارتینگ والو مربوط به موتور MITSUBISHI و هدف گذاری در تولید قطعات موتور یانمار).

– برگزاری جلسات تخصصی و ایجاد تفاهم با پارک علم و فناوری استان بوشهر- معرفی شرکت ها.

– تغییر کاربری شناور تانکر به شناور کانتینربر در کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران.

مدیرعامل شرکت کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران: دکتر رامبد کلانتر 

تماس با کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خ شهید بهشتی، بعد از خالد اسلامبولی، جنب بانک تجارت شمارره 314 طبقه 3

تلفن: 88715412-021

ایمیل: Noavariran.sda@Gmail.com

شعبه های کارخانجات نوآوری صنایع دریایی جماران: 

بندر بوشهر، بندر خرمشهر، بندر امیرآباد.

عکس های بیشتر در ادامه:

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت