موضوعات: اخبار دریایی

۱۲ فروند شناور به ناوگان مرزبانی بوشهر افزوده شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته فراجا به برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در هفته فراجا که شعار فرماندهی مرزبانی مرزنشین قانونمند و مرزبان خدمتگزار است ۱۵۰ برنامه طراحی شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر سالم‌سازی سواحل را از جمله برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: مرزبانی طرح سالم‌سازی سواحل استان بوشهر اجرا کرده و به موارد تخلف تذکر داده شده است.

شرفی ساماندهی ۷۶ فروند شناور فاقد هویت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در استان بوشهر ۲۵۰۰ فروند فعال است که ۶۰۰ فروند قایق و مابقی لنج است.

وی از کشف ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در نوار ساحلی و مرز دریایی خلیج فارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۱۲۱ پرونده قاچاق تشکیل و ۹۴ فروند شناور توقیف شده است خاطرنشان کرد: ۷۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در نیمه نخست امسال در سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس توسط مرزبانی استان بوشهر کشف شده که ۵۶ میلیارد تومان آن کالا‌های ممنوعه بوده است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر در نوار ساحلی و مرز دریایی خلیج فارس استان بوشهر در نیمه نخست امسال کشف نشده است افزود: در تیر ماه سال گذشته یک باند مواد مخدر در دریا شناسایی و منهدم شد که یک شناور افزون بر ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که پس از توقیف شناور و عوامل آن دیگر قاچاق مواد مخدر در دریا مسدود شد و خوشبختانه دیگر قاچاق مواد مخدر شناسایی نشده است.

شرفی از تقویت ناوگان مرزبانی استان بوشهر به شناور‌های مجهز خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۱۰ فروند شناور ۲۳ فوتی و دو فروند شناور ۶۰ فوتی به ناوگان شناور مرزبانی استان بوشهر اضافه شده است و سبب ارتقا توانمندی این فرماندهی در مرز دریایی شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اضافه کرد: اکنون بالاترین امنیت در مرز دریایی خلیج‌فارس داریم و بیش از ۶۷ هزار ۷۰۰ کیلومتر مربع مرز دریایی استان بوشهر مورد رصد شبانه‌روزی مرزبانان قرار دارد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت