موضوعات: اخبار دریایی

پروژه های توسعه دریامحور به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری است

زمان مطالعه: 2 دقیقه




تین نیوز


 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه دریامحور در حوزه عمرانی و زیربنایی سرمایه گذاری شد، گفت: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده آماده افتتاح و بهره برداری با حضور وزیر راه و شهرسازی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شامل ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولت و ۵۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه گذاری شد.

صفایی افزود: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه گذاری، هم اکنون آماده افتتاح با حضور وزیر راه و شهرسازی است.

وی در ادامه بیان کرد: سایر پروژه ها در مناسبت های مختلف مانند هفته دولت امسال و برخی دیگر در سال آینده آماده بهره برداری می شوند.

صفایی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه گفت: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته تعدادی از مذاکرات به امضای توافقنامه و تفاهم نامه منتج شد و تعدادی دیگری از آن ها در آینده در قالب تفاهم نامه یا توافقنامه امضا می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه روابط حمل و نقلی با کشورهای آمریکای لاتین نیز گفت: تعاملات حمل و نقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می شود.

تامین ۳ فروند کشتی ۹۰ هزار تنی برای ونزوئلا توسط مهندسان ایرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: صنعت کشتی سازی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال کشور ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی ۹۰ هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده است و امید است از توان داخلی کشورمان در این حوزه برای ساخت کشتی های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم.

ثبت رکورد تجارت  ۹ میلیون تنی دریابرد با کشورهای حوزه دریای خزر

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود ۹ میلیون تن، ۳۰ درصد رشد داشته ایم که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: تین‌نیوز