موضوعات: اخبار دریایی

۲۹۴ پروژه توریسم دریایی در دست احداث است / سرمایه گذاری ۴۱ هزار میلیارد تومانی در توریسم دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۹۴ پروژه از انواع تأسیسات گردشگری دریایی شامل هتل، مجتمع گردشگری و … در شهر‌های ساحلی شمالی و جنوبی کشور در دست احداث است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجموع حجم سرمایه گذاری پروژه‌های مذکور را ۴۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفتۀ وی با اتمام پروژه‌های توریستی ساحلی و دریایی مذکور، پتانسیل ایجاد اشتغال مستقیم برای تعداد  ۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر فراهم خواهد شد.

وی  در ادامه به تهیه نقشه راه گردشگری برای سواحل شمال و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: نقشه راه گردشگری اقدام بسیار مهمی در راستای تسهیل در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی محسوب می‌شود.

تجری همچنین به تدوین برنامه‌های مشخص در زمینه بازاریابی و برند سازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی برای کشور‌های هدف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مسیر‌های گردشگری دریایی استان‌های ساحلی نیز تدوین شده است، گفت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای افزایش بخش اقامتی در روستا‌های ساحلی مورد توجه ویژه جهت افزایش جذب گردشگران قرار گرفته است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت