موضوعات: اخبار دریایی

آغاز تولید ۲ میلیارد «لارو» میگو در بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه


مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تکثیر ۲ میلیارد لارو میگو برای تولید این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی از طریق ۵۱ هزار قطعه مولد در این استان آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  مهدی تنگستانی مکان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی بااشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگو خارجی SPF به بوشهر افزود در بازدیدهای انجام شده این مولدها پست لاروهای قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگو پرورشی کمک قابل توجهی کند.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر یادآورشد: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو بکار گیری شده است.
تنگستانی مکان ادامه داد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده، توسط دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.
وی تصریح کرد: بیماری میگو پرورشی یک بیماری مدیریتی است که امسال هم وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان میگو پرورشی این بیماری مهار و کنترل شود.
تنگستانی مکان با تاکید بر کاهش مخاطرات بیماری در سطح اراضی پرورش این آبزی گفت: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم، شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگو پرورشی دارد به تولیدکنندگان میگو پرورشی ارائه کرده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در بررسی های انجام شده تاکنون مولدها و پست لاروهای میگو سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات توسط پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: اقتصاد سرآمد