موضوعات: اخبار دریایی

رنجرهای دریایی چگونه از اقیانوس‌ها محافظت  می‌کنند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه


بازیابی یک میلیون هکتار از تنوع زیستی اقیانوس ها تا سال ۲۰۴۰
​​​​​​​گروه فراساحل – امید عباسی – یک سازمان می گوید ماموریت آن بازیابی یک میلیون هکتار از تنوع زیستی اقیانوس ها تا سال ۲۰۴۰ است.
به گزارش روزنامه دریایی سرآمد، یورو نیوز در این باره آورده است: طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ که در لنست منتشر شد، حدود ۷۰ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۵ ساله به شدت نگران آب و هوا هستند و ابراز نگرانی می کنند.
«خدمات تکاور دریایی» مستقر در هلند امیدوار است با یک پروژه جدید به جوانانی که نگران سیاره زمین هستند، فرصتی بدهد تا در حفاظت از آب و هوا مشارکت کنند.
این شرکت اجتماعی از مردم بریتانیا دعوت می کند تا به یک برنامه آموزشی پولی بپیوندند که در آن نظارت، تحقیق و حفاظت از طبیعت در اقیانوس های جهان را یاد می گیرند.

اقیانوس‌های ما به شدت نادیده گرفته شده‌اند 
‌سرویس سی‌رنجر می‌گوید: «دریا بزرگترین متحد جهان در برابر تغییرات آب و هوایی است و بقای انسان به اقیانوس‌های سالم بستگی دارد، اما متأسفانه، اقیانوس‌های ما به‌شدت مورد غفلت قرار گرفته‌اند».
 در حالی که سفرهای میلیارد دلاری به اعماق فضا می‌پردازند، 95 درصد از اقیانوس‌های ما ناشناخته و تا حد زیادی ناشناخته باقی می‌مانند. نتیجه این بی توجهی، گسترش «مناطق مرده» ناشی از آلودگی شیمیایی، جابجایی دسته جمعی گونه‌های دریایی و انقراض کل اکوسیستم ها است.

یک برنامه آموزشی برای بازیابی تنوع زیستی اقیانوس‌ها
 سرویس سی رنجر در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد تا از دولت ها در مدیریت و احیای اقیانوس‌ها حمایت کند و در عین حال به جوانان، به ویژه آن‌هایی که در مناطق ساحلی هستند، فرصت شغلی ارائه دهد. 
محققان دریافتند جوانانی که در مناطق روستایی و ساحلی رشد می‌کنند، نصف بیشتر از جوانانی که در شهر و حومه شهر هستند، به دانشگاه می‌روند و دوبرابر احتمال دارد که شغل‌هایی که آرزویش را داشتند را رها کنند. از زمان راه اندازی این سازمان، این سازمان بیش از ۱۲۰ جوان را برای انجام بازیابی تنوع زیستی در مقیاس در هلند و فرانسه آموزش داده است.
این برنامه اکنون در بریتانیا راه اندازی شده است و ماموریت آن بازگرداندن یک میلیون هکتار از تنوع زیستی اقیانوس ها تا سال ۲۰۴۰ و در عین حال آموزش ۲۰۰۰۰ جوان به سمت شغل دریایی است. جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله برای نظارت، تحقیق و حفاظت از طبیعت در اقیانوس‌های جهان آموزش خواهند دید.
 اما ابتدا، آن‌ها باید در یک بوت کمپ فشرده شرکت کنند، که از ۱ مارس آغاز می شود، جایی که شرکت کنندگان در مورد انگیزه، مهارت های کار گروهی و توانایی‌های یادگیری مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. 
سپس افرادی که انتخاب می‌شوند به عنوان تکاور دریایی تمام وقت استخدام می‌شوند و به سفرهای قایقرانی از پورت تالبوت در جنوب ولز می‌پیوندند.

چگونه رنجرهای دریایی از اقیانوس‌ها محافظت می‌کنند؟
کار رنجرهای دریایی شامل تحقیقات آب و هوایی، احیای علف‌های دریایی، نظارت بر مناطق حفاظت‌شده دریایی و استفاده از پهپادها و روبات‌های زیر آب برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد محیط اقیانوس است.
 همه این‌ها برای محافظت از اقیانوس‌ها ضروری هستند که برای وجود انسان حیاتی هستند، زیرا اکثر اکسیژنی را که تنفس می‌کنیم تولید می‌کنند، به تنظیم آب و هوا کمک می‌کنند و بسیاری از تنوع زیستی زمین را در خود جای داده‌اند. داوطلبان باید ۱۸ تا ۲۹ سال سن داشته باشند اما قبل از درخواست نیازی به آموزش خاص یا تجربه قبلی قایقرانی ندارند. 
ثبت نام برای بوت کمپ در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شد. / ترجمه و تنظیم: روزنامه دریایی سرآمد

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: اقتصاد سرآمد