موضوعات: اخبار دریایی

خط کشتیرانی فرانسه در جدول ۱۰ شرکت برتر جهان از مرسک جلو می‌افتد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز اعلام کرد: گزارش جدید مؤسسه Sea-Intelligence در مورد پیش‌بینی آیندۀ ناوگان کشتیرانی کانتینری بیانگر آن است در صورتی‌که کشتی‌های در دست سفارش ساخت، خرید کشتی‌های نوساز و دستِ دوم به ناوگان فعلی خطوط کشتیرانی اضافه شود، استراتژی‌ها و رویکرد‌های صنعت کشتیرانی کانتینری دستخوش تغییر خواهد شد.  

در این ارتباط علاوه بر سفارش کشتی‌های در دست ساخت، تجارت کشتی‌های دستِ دوم و افزایش کشتی‌های اجاره‌ای نیز باعث می‌شود خطوط کشتیرانی قوی‌تر عمل کنند.  

براساس پیش‌بینی Sea-Intelligence خط کشتیرانی MSC در آوریل ۲۰۲۶ میلادی به ظرفیت بیش از هفت میلیون TEU رسیده و همچنان در رتبه  اول ۱۰ شرکت برتر جهان باقی می‌ماند پس از آن خط کشتیرانی CMA CGM با فاصله اندک به مرز پنج میلیون TEU دست خواهد یافت.  

شرکت مرسک با سقوط به رتبه سوم در این سال پس از خط کشتیرانی فرانسه  با  بیش از ۴.۵ میلیون تُن فعالیت خواهد کرد.  

در این میان شرکت کاسکو چین پس از مرسک تا حدودی خود را به مرز چهار میلیون TEU خواهد رساند، اما سایر شرکت‌ها از میان ۱۰ شرکت برتر بین ۲ تا ۳ میلیون تُن در جدول باقی خواهند ماند.

شرکت هاپاک لوید آلمان نیز با همه تلاش به بیشتر از ۲.۵ میلیون teu ظرفیت نخواهد رسید.

در این میان شرکت HMM کره و یانگ مینگ چین به حد یک میلیون TEU نیز تا سال ۲۰۲۶ میلادی نخواهند رسید.

در ادامه این گزارش آمده است تجزیه و تحلیل استراتژی ناوگان خطوط کشتیرانی توسط  تحلیلگران و کارشناسان Sea-Intelligence حاکی از آن است که کشتی‌های دستِ دوم تا سال ۲۰۲۶ میلادی بیشترین نقش را در افزایش تعداد ناوگان خواهند داشت در صورتی‌که درصدد بررسی رویکرد فعلی ناوگان کشتیرانی و پیش‌بینی آینده به این نتیجه خواهیم رسید که دو سال پیش هشت شرکت برتر از بین ۱۰ شرکت برتر با پیش‌بینی آینده ناوگان نسبت به سفارش ساخت و خرید کشتی دستِ دوم اقدامات لازم را انجام دادند تا در صدر ۱۰ شرکت برتر باقی بمانند.

«آلن مورفی» مدیر‌عامل Sea-Intelligence در این زمینه می‌گوید: افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی کانتینری با افزایش تعداد کشتی، شرکت‌های حمل‌و‌نقل را به سمت کاهش ظرفیت هدایت می‌کند.

در واقع این شرکت‌ها برای تقویت ناوگان کشتیرانی خود اقدام می‌کنند و کمتر به کالایی که قرار است در آینده با این کشتی‌ها حمل شود توجه دارند و به سفارش ساخت یا خرید کشتیِ  دستِ دوم اقدام می‌کنند؛ در حالی‌که هر دو مورد باید در کنار هم دیده شود.  

وی در پایان یاد‌آور می‌شود اگرچه هاپاگ لوید از استراتژی جدید خود تا سال ۲۰۳۰ میلادی رونمایی کرده و سعی می‌کند در لیست ۱۰ شرکت برتر قرار گیرد، اما با هر تلاشی پس از ائتلاف وان  و در ردیف ۶ قرار خواهد گرفت و به ظرفیت  حدود ۲.۵ میلیون TEU خواهد رسید.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت