موضوعات: اخبار دریایی

ثبت تقاضای واردات ۱۸ فروند شناور گردشگری توسط وزارت میراث فرهنگی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اقدامات مؤثر انجام شده در سال‌های اخیر جهت توسعه توریسم دریایی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور، هم اکنون شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت هستیم.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت: در همین راستا تقاضا برای خرید شناور‌های تفریحی به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت توریسم دریایی به طور چشمگیری افزایش داشته است.

وی از ثبت تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت واردات ۱۸ فروند شناور گردشگری در هفت استان ساحلی کشور توسط  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

به گفته تجری، سرمایه گذاران متقاضی از مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان تقاضای خود را مبنی بر اعلام نیاز به واردات ۱۸ فروند شناور تفریحی جهت بکارگیری در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر اعلام کرده‌اند.

وی اذعان داشت: به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و متمرکز در سطوح استانی جهت بکارگیری شناور‌های تفریحی مصوبات بسیار مؤثر و کارآمدی در حوزه گردشگری دریایی ساحلی پیشنهادات در ذیل برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی در هیات دولت مصوب شده است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: از جمله اختیارات در نظر گرفته شده برای شورایی به ریاست استانداران ساحلی تأکید بر اجرای پروژه‌های ترکیبی گردشگری است.

تجری تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات شاخص در حوزه کمک به توسعه گردشگری ساحلی دریایی، اخذ مصوبه هیئت وزیران درخصوص تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناور‌ها و کشتی‌های تفریحی و مسافری است که قطعاً منجر به توسعه تردد و گردشگری دریایی خواهد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت