موضوعات: اخبار دریایی

۴ کشتی آمریکایی در ساحل به گل نشستند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

به گزارش مانا، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد چهار کشتی نیروی دریایی آمریکا که در طرح واشنگتن برای ارسال کمک‌ به غزه از مسیر دریا حضور دارند، درگیر شرایط بد آب‌وهوایی شده و از لنگرگاه خود جدا شدند.

در بیانیه سنتکام با اشاره به اینکه آب‌وهوای نامساعد موجب جداشدن کشتی‌ها از لنگرگاه و به‌گل‌نشست آن‌ها شده، آمده است: «کشتی‌ها از لنگرگاه خود جدا شدند و دو کشتی اکنون در نزدیکی بندر (موقت غزه) در ساحل هستند و کشتی‌های سوم و چهارم نیز در ساحل اسرائیل در نزدیکی اسکلون قرار دارند.»

نیروی دریایی ایالات متحده یک بندر موقت در ساحل غزه ایجاد کرده تا ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان این باریکه تسهیل شود؛ بندری که ۳۲۰ میلیون دلار هزینه داشته اما به اذعان غربی‌ها تا امروز تاثیر چندانی بر تحویل محموله‌های بشردوستانه به ساکنان غزه نداشته است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده با اشاره به تلاش نیروهای آمریکایی و صهیونیست برای تعمیر کشتی‌ها در این بیانیه نوشت: «هیچ نیروی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد. هیچ تلفات جانی هم تا این لحظه گزارش نشده و بندر در وضعیت کاملا عملیاتی قرار دارد.»

این بندر پرهزینه که به باور بسیاری از تحلیلگران صرفاً یک ژست توخالی و گران‌قیمت است، در مراحل اولیه ساخت خود هم نیروی دریایی آمریکا را با مشکلات غیرمنتظره‌ای مواجه کرد.

در اواخر فروردین سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی این بندر به دریای مدیترانه برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از مأموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشت.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت