موضوعات: اخبار دریایی

حضور آنلاین نمایندگان ایران در اجلاس بین‌المللی کمیته ایمنی دریانوردی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

یک­صد و هشتمین اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در مقر اصلی این در لندن برگزار شد که ​نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند.

 

به گزارش مانا، سرپرست اداره کل امور دریایی و رئیس کمیته داخلی ایمنی دریانوردی در این اجلاس به موضوع های ایمنی و امنیت دریانوردی، تدوین قوانین و مقررات کشتی‌های بدون سرنشین و لزوم چارچوب قانونمند برای کاهش گازهای گلخانه‌ای پرداخت.

اله مراد عفیفی پور همچنین با تأکید بر بهبود راهنمای مدیریت ریسک سایبری، گزارشی از ایمنی شناورهای مسافربری آب های داخلی ارائه کرد.

سرپرست اداره کل امور دریایی تاکید کرد: به رغم تخصصی بودن ساختار و وظایف سازمان بین‌المللی دریانوردی و اجتناب از ملاحظات سیاسی، برخی کشورها، از جمله آمریکا، به هنگام بررسی اسناد امنیت دریانوردی با ایرادهای غیر تخصصی سعی در به حاشیه کشاندن اجلاس داشتند که با ارائه بیانیه نمایندگان و تدبیر در خور توجه رئیس جلسه، رفع اثر شد.

گفتنی است، در پی مقارن شدن برگزاری اجلاس با شهادت رئیس جمهوری، این مراسم با یک دقیقه سکوت آغاز شد. در جلسه اختتامیه اجلاس نیز دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی با حضور در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی و ارائه سخنرانی، مراتب تسلیت رسمی سازمان مذکور را خطاب به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت