موضوعات: اخبار دریایی

بندر صیادی خواجه نفس در دهانه گرگانرود احداث می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه


مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از احداث بندر در منطقه صیادی خواجه نفس در دهانه گرگانرود خبر داد و گفت: هدف از احداث این بندر صیادی، پشتیبانی از مزارع پرورش ماهی در دریا، خدمات رسانی به شناور‌های صیادان پره و یگان حفاظت از منابع آبزی منطقه است.
به گزارش اقتصادسرآمد، الیاس واحدی به مانا اظهار داشت: سازمان شیلات ایران یک پروژه بندری در منطقه صیادی خواجه نفس در دهانه گرگانرود را  آغاز کرده است که هدف آن پشتیبانی از مزارع پرورش ماهی در دریا، خدمات رسانی به شناور‌های صیادان پره و یگان حفاظت از منابع آبزی منطقه است.
مدیر‌کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: این پروژه در سه فاز بازگشایی موقت ورودی بسته شده گرگانرود به دریا، احداث حوضچه و ایجاد موج شکن سنگی برای جلوگیری از رسوب و محافظت از موج در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این پروژه تا حدود زیادی انجام شده است، افزود: فاز احداث موج شکن نیاز به اخذ مجوز‌های لازم در منطقه و تأمین اعتبار دارد که تاکنون محقق نشده است؛ در صورت اجرای کامل این پروژه تولید آبزیان از محل پرورش ماهی در قفس در این منطقه آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی در بنادر ماهیگیری دریای خزر، پدیده پسروی آب  است که روند افزایش آن به گونه‌ای است که در کنار عامل موقعیت مکانی این بنادر که اکثراً در مجاورت رودخانه یا کانال طبیعی قرار دارند.
واحدی اذعان داشت: لایروبی بنادر ماهیگیری، جوابگوی نیاز ناوگان صیادی نیست، زیرا در مدت کمی به دلیل کاهش تراز سطح آب و رسوب گذاری، تردد و پهلوگیری شناور‌ها با مشکل مواجه می‌شود و اعتبار کافی برای لایروبی مستمر این بنادر در اختیار سازمان شیلات ایران قرار داده نمی‌شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: اقتصاد سرآمد