موضوعات: اخبار دریایی

ارتفاع موج در سواحل بوشهر به ۳ متر رسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر،  با اشاره به مواج شدن خلیج فارس اظهار داشت: به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، خلیج فارس در برخی ساعات در استان بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً شمال غربی اعلام کرد و افزود: سرعت وزش باد در استان ۱۶ تا ۴۲ و گاهی ۵۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا با سرعت ۱۸ تا ۴۸ و گاهی تا ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ارتفاع موج خلیج فارس ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی تا سه متر رسیده است.

شکوهی‌پور با اشاره به هشدار دریایی سطح نارنجی تا ۹ خرداد در استان بوشهر گفت: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس در برخی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق شدن به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در مناطق تحت تأثیر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تأکید بر ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی تصریح کرد: در این وضعیت و شرایط آب و هوایی از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر پرهیز و جلوگیری شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت