موضوعات: اخبار دریایی

مشکلات اجرای الزامات کنوانسیون کار دریایی در بنادر عسلویه بررسی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  عمران مرادپور با اشاره به تشکیل نشست بررسی مشکلات اجرای الزامات کنوانسیون کار دریایی (MLC) در بنادر عسلویه اظهار کرد: در نشست یاد شده علاوه بر تشریح کامل وظایف و محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نقش بنادر، مناطق دریایی و لنگرگاه‌ها و اسکله‌های مورد تردد کشتی‌های ایرانی و خارجی، معضلات و راهکار‌های اجرایی پیاده سازی الزامات کنوانسیون کار دریایی ارائه شد.

وی کرد: نشست بررسی مشکلات اجرای الزامات کنوانسیون کار دریایی همچنین عمده‌ترین مشکلات و مسائل پیشِ روی بنادر عسلویه در راستای اجرای قوانین و مقررات مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

مرادپور طیبی ادامه داد: در حضور کارشناسان ذی‌ربط همچنین میزان و شرایط همکاری نمایندگان مراجع و ارگان‌های ذی‌ربط در پیشبرد اهداف کنوانسیون، حضور اتباع خارجی بر روی شناور‌های ایرانی، وضعیت حقوق و دستمزد، شرایط قراردادی خدمه شناور‌ها و امکانات و تسهیلات رفاهی مناسب جهت دریانوردان بررسی و راه کار‌های اجرایی آن بررسی شد.

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه بیان کرد: در ارتباط با موارد مطرح شده حاضران در نشست راهکار‌هایی برای پیشبرد هر‌چه بهتر قوانین کنوانسیون کار ارائه کردند.

گفتنی است؛ قانون الحاق به مقاوله نامه کار دریایی مصوب سازمان بین‌المللی کار (ILO) که در سال ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، از سال ۱۳۹۴ برای شناور‌های تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران لازم‌الاجرا شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: مانا