استقرار کامل استاندارد آموزشی 10015 در سازمان بنادر و دریانوردی/ عملکرد موثر سازمان بنادر در بهسازی نیروی انسانی شاغل در بنادر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره آموزش این سازمان در سال 1402 با استقرار کامل استاندارد آموزشی 10015 ، علاوه بر پایش مستمر دوره های آموزشی به منظور ارزشیابی و اثربخشی این دوره ها، کارکرد قابل قبولی در بهبود رفتار و عملکرد فراگیران و طبعاً منافع سازمانی داشته است.

بر اساس این گزارش، درحالی که زیربنای توسعه کشورها و سازمان ها با خلاقیت و نوآوری منابع انسانی ارتباط تنگاتنگی دارد، حوزه آموزشی سازمان بنادر در تهران و استان های ساحلی در دو بخش آموزش کارکنان و آموزش مدیران، عملکرد مطلوبی برای بهسازی منابع انسانی در سال گذشته از خود ارائه داده است.

استقرار کامل استاندارد آموزشی  10015 و مولفه های نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی، سبب شد تا دوره های آموزشی در این سازمان با توجه به ماهیتشان در قالب دوره های حضوری ، الکترونیکی ، کارگاهی و یا OJT  برگزار شود.

مجموعه آموشی سازمان بنادر و دریانوردی، برای ارزیابی اثربخشی آموزش کارکنان از الگوها و دیدگاه های متفاوتی سود برده است که هر کدام از این الگوها، جنبه‌های خاصی از فرایند ارزشیابی را هدف قرار می‌دهند.

ارزشیابی رفتار یادگیرنده، ارزشیابی موارد آموزشی وشیوه آموزش، ارزشیابی برنامه‌ریزی و ارزشیابی اطلاعات گردآوری شده برای تصمیم‌گیری، از جمله دیدگاه‌هایی هستند که در تدوین الگوهای ارزیابی مورد توجه نظریه‌پردازان قرار گرفته‌اند. الگوی کرک پاتریک به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین و موفق‌ترین الگوهای ارزیابی در سیستم جامع مدیریت منابع انسانی معرفی شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خیز ویتنام برای گسترش صادرات غذا‌های دریایی

س خرداد 8 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این رشد ناشی از افزایش تقاضا از سوی بازارهای کلیدی از جمله ایالات متحده آمریکا، ژاپن، چین و هنگ کنگ است. انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان غذا‌های دریایی ویتنام (VASEP) اعلام کرد که ویتنام می‌تواند ارزش صادرات محصولات غذایی دریایی را […]
خیز ویتنام برای گسترش صادرات غذا‌های دریایی

همچنین بخوانید: