موضوعات: اخبار دریایی

انجام بیش از ۶ هزار قلمه مرجان در زیستگاه دریایی بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالرحمن مرادزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر یکی از ظرفیت‌های ساحلی و دریایی استان بوشهر را اکوسیستم غنی مرجانی دانست و اظهار داشت: در محدوده نایبند، خارگ و خارگو سواحل مرجانی وجود دارد که حفاظت از آن در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی طرح احیاء اجتماعات مرجانی در مناطق خارگ، خارگو و نایبند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکوسیستم‌های مرجانی این مناطق به سبب آلودگی‌ها دچار آسیب شده بود و برای جلوگیری از سفید شدن و مرگ مرجان‌های دریایی طرح احیای اجتماعات مرجانی در خارگ و خارگو و نایبند اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه طرح احیاء مرجان‌های دریایی از سه سال قبل آغاز شد گفت: در ۱.۵ سال گذشته این طرح تسریع یافت و با قلمه زدن موفق به ماندگاری زیستگاه‌های مرجانی شدیم.

مرادزاده با بیان اینکه بیش از شش هزار قلمه مرجانی در استان بوشهر انجام شد گفت: در راستای اجرای طرح احیای زیستگاه‌های مرجانی و جلوگیری از تخریب آنها، شش هزار قلمه مرجان تکثیر و اجرایی شد.

وی در ادامه از شناسایی یک زیستگاه جدید مرجانی در مرز دریایی خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: یک تیم غواص موفق شد زیستگاه جدید مرجانی در ۱۰۰ کیلومتر ساحل نایبند در مرز دریایی ایران و قطر کشف کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این زیستگاه مرجانی کشف را در عمق ۵ تا ۱۲ متر دریا دانست و تصریح کرد: این مجموعه کشف شده به وسعت ۲۰ هکتار همانند یک جزیره مرجانی در اعماق خلیج‌فارس قرار دارد.

مرادزاده حفاظت از این زیستگاه مرجانی را مورد توجه ویژه قرار دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از صدمه به مرجان‌ها، تردد شناور‌ها و صید و صیادی در این محدوده ممنوع شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت