موضوعات: اخبار دریایی

تامین سوخت پایدار مازندان با انتقال فرآورده‌های نفتی از دریای خزر

زمان مطالعه: 2 دقیقه


تورج امانی گفت: با فعال شدن اسکله نفتی دلفین در بندر نوشهر و انتقال فراورده های نفتی از طریق دریای خزر، شاهد سوخت رسانی پایدار در مازندران بوده ایم.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، تورج امانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس (غرب مازندران) در گفت و گو با ایرنا گفت: با فعال شدن اسکله نفتی “دلفین” در بندر نوشهر مدت یکسال گذشته و انتقال فراورده های نفتی از طریق دریای خزر، شاهد سوخت رسانی پایدار در این خطه گردشگر پذیر غرب مازندران بوده ایم.

اسکله نفتی دلفین منطقه ویژه اقتصادی نوشهر که از سال ۹۰ از چرخه فعالیت خارج شده بود با پیگیری مسوولان امر، این اسکله از سال گذشته فعال شد.

برابر گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، روز گذشته مقدار ۵۰ هزار تن انواع فرآورده های نفتی توسط ۱۲ فروند کشتی در این بندر پهلو گرفت.

با انتقال فراورده های نفتی و سوآب از طریق دریای خزر توسط ناوگان حمل و نقل دریایی محدودیت های سوخت رسانی در شهرستان های محمودآباد، نور، نوشهر، کلاردشت، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر در زمان اوج سفرها به ویژه تعطیلات نوروزی و پایان هفته در فصول بهار و تابستان در این خطه گردشگر پذیر بر طرف شد.

در زمان حاضر افزون بر بهره گیری از ناوگان حمل و نقل جاده پیما “نفتکش ها” همچنین از طریق ناوگان حمل نقل دریایی هم برای تامین سوخت پایدار استفاده می شود.

برابر آمار در نوروز امسال مقدار ۴۸ میلیون لیتر در جایگاه عرضه سوخت غرب مازندران بنزین توزیع شد.

وجود اسکله نفتی دلفین در بندر نوشهر و اتصال آن به مخازن ۶۵ میلیون لیتری شرکت فرآورده‌های نفتی چالوس، ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز داخلی و سوآپ آن به کشورهای همسایه به شمار می‌رود.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی است و یکی از نزدیک ترین بنادر به پایتخت کشور است. اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر مستقر است.

در شهرستان های غرب مازندران ۵۷ جایگاه سوخت بنزین و ۴۱ جایگاه سوخت گاز سی ان جی فعالیت دارد.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: گفتمان دریا