موضوعات: اخبار دریایی

تخلیه و بارگیری ۴۹ میلیون تن کالا عمومی در بنادر استان بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه این استان دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس است اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است که نقش مهمی در صادرات و واردات کالا تجاری در کشور دارد.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماه سال گذشته در بنادر یازده گانه استان را ۴۲ میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر طی ۱۰ ماهه سال جاری به ۴۹ میلیون تن رسیده که بیانگر رشد ۱۷ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به رشد شش درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری استان طی مدت مذکور اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۸ هزار مسافر از طریق بنادر استان جابه‌جا شده که نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش دارد.

شکیبی نسب از کاهش ۹ درصدی واردات کالا نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: در زمینه واردات کالای کانتینری شاهد افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با بیان اینکه بنادر استان بوشهر سودده هستند تصریح کرد: دولت با وجود اینکه درآمد چندانی از طریق بنادر استان ندارند، ولی عزم جدی برای کمک به معیشت ساحل‌نشینان و توسعه زیرساخت‌های بندری در این استان دارد.

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: