بازگشت سه صیاد بلوچ گروگان گرفته شده توسط دزدان دریایی سومالی به کشور

سه صیاد بلوچ که از سوی دزدان دریایی سومالی گروگان گرفته شده بودند، به کشور بازگردانده شدند.

بازگشت سه صیاد بلوچ گروگان گرفته شده توسط دزدان دریایی سومالی
زمان مطالعه: 1 دقیقه

 به گزارش مارین‌پرس، این صیادان بلوچ که از سال ۹۴ به دست دزدان دریایی در سومالی اسیر شده بودند، با همت سربازان گمنام امام زمان (عج) و با همکاری وزارت امورخارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزاد شدند.

عبدالله نوحانی، ابراهیم بلوچ نیا و جمال الدین دهباری سه صیاد آزاد شده هستند و این افراد آخرین گروه از صیادان در بند دزدان دریایی سومالی هستند که آزاد شده و به کشور منتقل شده اند.

این سه صیاد به همراه ۱۷ همکار همراه شان در دو لنج از کنارک و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان برای صید ماهی حرکت کردند و ۲۰ فروردین ۹۴ در بند دزدان دریایی سومالی اسیر شدند.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره صیادان آزاد شده از دست دزدان دریایی

به گزارش مارین‌پرس، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) به فضل الهی و با توسل به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، موفق شدند 3 تن از هموطنان عزیز بلوچ و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان که از سال 1394 توسط راهزنان دریایی سومالی ربوده شده بودند را آزاد نمایند. 

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از همکاری، مساعدت و هماهنگی های وزارت امور خارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با استفاده به موقع از ظرفیت های دیپلماسی و امنیتی که نشان دهنده بلوغ اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ایران است؛ تشکر و قدردانی می نماید.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناوچه‌های کلاس سایکلون نیروی دریایی آمریکا آماده نبرد با ایران

ش شهریور 1 , 1399
اگر جنگی دریایی میان ایران و آمریکا در خلیج فارس رخ دهد، ناوچه‌های کلاس «سایکلون» نیروی دریایی آمریکا احتمالا در صف اول نبرد با قایقهای مجهز به تیربار و موشک سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش ایران خواهند بود.
ناوچه‌های کلاس سایکلون نیروی دریایی آمریکا

شاید برای شما جالب باشد