مخالفت اسرائیل با پیشنهاد لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی

معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به بیروت از مخالفت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و اراضی اشغالی خبر داد.

مرز دریایی اسرائیل و لبنان در دریای مدیترانه
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر در بیروت به سر می‌برد با نمایندگان جامعه مدنی و فعالان و نمایندگان مستقل این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

شنکر در این دیدار تأکید کرد که واشنگتن توجهی به دولت و نخست وزیر آن ندارد بلکه برنامه‌ها برای آن مهم است و منتظر اعلام اسامی وزیران جدید و برنامه کاری دولت لبنان است.

وی گفت: کمک‌های مالی واشنگتن به لبنان مشروط به انجام اصلاحات است.

در همین حال، “لوری هایتایان”، کارشناس مسائل نفتی و نماینده حزب “تقدم الحدیث” لبنان سؤالی را درباره ترسیم مرزهای دریایی میان اراضی اشغالی و لبنان درباره امکان استفاده بیروت از ثروت‌ نفتی و گازی در منطقه اقتصادی در مرزهای جنوبی لبنان مطرح کرد که شنکر در پاسخ به این سؤال به مخالفت اسرائیل با پیشنهاد لبنان اشاره کرد.

شنکر در این باره اظهار کرد که چارچوب مذاکرات میان لبنان و اسرائیل شاهد تغییراتی شده است و این تغییرات هنوز موافقت اسرائیل را جلب نکرده است.

بر طبق این گزارش، دیدار کنندگان با شنکر در این دیدار متوجه شدند که واشنگتن مخالفت ابتکار عمل فرانسه درباره لبنان نیست و اجازه می‌دهد این ابتکار عمل مسیرش را طی کند. همچنین این افراد در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا متوجه شدند که واشنگتن موضعی نسبت به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و یا عدم برگزاری آن ندارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه‌های دریایی در مجلس بررسی خواهند شد

ش شهریور 15 , 1399
با حضور وزرا در کمیسیون‌های مربوطه لایحه‌های دریایی در مجلس شورای اسلامی بررسی خواهند شد.
صندلی‌های خالی مجلس شورای اسلامی

شاید برای شما جالب باشد