تشریح آخرین وضعیت ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش

آخرین وضعیت تجهیز و ساخت ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش توسط فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تشریح شد.

ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش ایران

به گزارش مارین‌پرس، امیر دریادار حسین خانزادی در خصوص آخرین وضعیت ناوشکن دنا گفت: دنا از روی سکو های ساخت پایین آمده و موتورهایش راه اندازی شده و بسیاری از سامانه‌ها و زیرسامانه هایش فعال شده است و ان‌شاالله به زودی اخبار خوبی راجع به دنا می‌شنویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص آخرین وضعیت ناوشکن دماوند جدید اظهار داشت: ناوشکن دماوند جدید هم همین وضعیت را دارد، یک بار به آب انداخته شد که جزئی از فرآیند ساخت است، تنش گیری های سازه انجام شده، تجهیزات اصلی، موتورها و خطوط شافت نصب شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین یک پروانه در سینه آن نصب شده است که قدرت مانور را افزایش می‌دهد و برخی از تسلیحات آن هم نصب شده است. درباره دماوند هم اخبار خوب در راه است.

مقام ارشد نظامی ایران در خصوص ناوشکن تفتان نیز تصریح کرد: ناوشکن تفتان را وزارت دفاع می‌سازد، البته ساخت کاسه آن تمام شده و ادامه آنکه روی سازه و تجهیزش باشد در برنامه امسال قرار گرفته است.

دریادار خانزادی در خصوص ساخت ناوشکن سنگین ابراز کرد: ساخت آرایه های دفاعی از این قبیل برنامه ریزی بسیار دقیق می‌خواهد، ما با برنامه جلو می‌رویم و در این برنامه‌ها همه چیز در کنار هم قرار می‌گیرد. ساخت ناوشکن سنگین امروز در اولویت نیروی دریایی قرار گرفته است، اخیراً جلسه‌ای در این ارتباط داشتیم، منابع آن تأمین شده و کار ساخت سازه به زودی آغاز خواهد شد که پروژه نگین نام دارد. در این پروژه کار ساخت دسترویر ها انجام می‌شود که همین ناوشکن‌ها هستند.

ناوشکن البرز و سهند به سامانه دفاع نقطه‌ای مجهز شدند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه چند سالی است که فناوری سامانه دفاع نقطه‌ای در داخل کشور با سرعت پیگیری شده و به رشد و بلوغ رسیده است ابراز کرد: این سامانه تولید شده و روی ساحل تست و آزمایش‌های آن انجام شده و بعد آن را بر روی سکو های شناور بردیم و در آنجا تست و آزمایش کردیم و بعد هم آن را روی ناوشکن البرز، سهند و همین طور ناوشکن‌های دیگر نصب کردیم و ناوشکن‌های ما یکی، یکی به این سامانه دفاع نقطه‌ای مجهز شدند که به نوعی آخرین لایه دفاعی است.

وی در پایان گفت: در بعضی از کشورها اسم این سامانه را دروازه‌بان گذاشته‌اند، موشکی که از لایه‌های دفاعی مختلفی عبور کند، این سامانه مثل یک دروازه‌بان کاملاً هوشمندانه ایستاده و شروع منهدم کردن موشک می‌کند. دیواره بزرگ آتش درست می‌کند و چهار تا شش هزار گلوله در دقیقه میزند و در همان چند ثانیه آغازین موشک را منهدم می‌کند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فناوری‌های دریایی جز پیچیده‌ترین فناوری‌های روز دنیا است

ش شهریور 15 , 1399
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فناوری‌های دریایی جز پیچیده‌ترین فناوری‌های روز دنیا است، وقتی یک کشور در فناوری‌های دریایی پیشرفت می‌کند سرریز آن به سایر بخش‌های جامعه، رشد و بلوغ فناورانه را به همراه دارد. به ویژه فناوری‌های دفاعی که بسیار پیچیده هستند، حضور در دریا یک حضور فناورانه و پیچیده است.
امیر دریادار حسین خانزادی - فرمانده نیروی دریایی ارتش

شاید برای شما جالب باشد