کرونا در ناو هواپیمابر انگلیسی

مأموریت دریایی رزمناو انگلیسی «اچ ام اس ملکه الیزابت» پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای هفت تن از خدمه و قرنطینه 100 نفر دیگر از کارکنانش، به حالت تعلیق درآمد.

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت نیروی دریایی انگلیس
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که ناو هواپیمابر «اچ ام اس ملکه الیزابت» سفر دریایی خود را از پایگاه نیروی دریایی «پورتسموث»، پس از مثبت شدن تست کرونای هفت تن از خدمه کشتی به تعویق درآورد.

به دنبال مثبت اعلام شدن تست کرونای هفت تن از خدمه کشتی ناو ملکه الیزابت، حدود یکصد نفر دیگر از کارکنان کشتی به دلیل تماس با افراد آلوده به «کووید-۱۹ »، درون این رزمناو قرنطینه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، خدمه‌های آلوده به ویروس کرونا از کشتی خارج و همچنان در مکان دیگری در قرنطینه قرار داده شده‌اند.

آنطور که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است در صورتی که تست تمامی خدمه کشتی منفی باشد، این ناو انگلیسی، سفر دریایی خود را به مدت دو هفته از فردا آغاز خواهد کرد.

این ناو سه میلیارد پوندی قرار بود برای تمرینات آموزشی، اسکله تاریخی پورتسموث را ترک کند اما در لحظه آخر، عزیمت این کشتی به حالت تعلیق درآمد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع انگلیس تأیید کرد که کمتر از ۱۰ عضو از یک هزار خدمه کشتی، مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و برای قرار گرفتن در قرنطینه از کشتی خارج شده‌اند و دیگر ملوان‌هایی که با خدمه آلوده به ویروس در ارتباط بوده‌اند نیز درون کشتی قرنطینه هستند.

این دومین باری است که این رزمناو مجبور می‌شود به دلیل مثبت شدن تست کرونای خدمه خود، سفر دریایی‌اش را به تعویق بیاندازد و پیش از این در ماه آوریل به دلیل مثبت شدن تست کرونای دو تن از خدمه کشتی، سفر دریایی این رزمناو معلق شد.

به گزارش مارین‌پرس، ناو هواپیمابر ملکه الیزابت بزرگترین کشتی است که برای نیروی دریایی بریتانیا ساخته شده است و قادر به حمل حداکثر ۴۰ هواپیما است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری نشست بررسی و تعیین تکلیف حریم 60 متری دریا

چ شهریور 19 , 1399
به دعوت کمیسیون خدمات شهری شورای عالی استان‌ها، نشست بررسی و تعیین تکلیف حریم 60 متری دریا در نوار ساحلی شهر بندرعباس برگزار شد.
ساحل دریای بندرعباس رو به روی مسجد جامع اهل تسنن و بازار بزرگ هرمزگان

شاید برای شما جالب باشد