رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار 99 ارتش آغاز شد

مراحل اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار 99 ارتش، از صبح امروز با رمز مقدس یا «سیدالشهداء(ع)» و با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» با گسترش یگانهای شناور سطحی و زیر سطحی و یگانهای پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش و با حضور نیروهای جوان در دریای عمان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

آغاز رزمایش دریایی ذوالفقار با رمز یا سیدالشهدا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار 99 ارتش، با رمز مقدس یا سیدالشهداء(ع) و با  گسترش شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگانهای پروازی نیروی دریایی، سامانه های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)،یگانهایی از نیروی زمینی و جنگنده های نیروی هوایی در دریای عمان به مدت 3 روز  با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

گستره رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10درجه شمالی است و در این رزمایش طرحهای تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی، برخی از مهمترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز سطح به سطح و ساحل به دریا، اژدر، موشک های هوا به سطح و سطح به هوا و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیرسطحی، یگان های پروازی و پهپاد مورد تست و ازمایش قرار  می گیرد.

جزئیات رزمایش از زبان سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش

دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش گفت: ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سهند و ناو پشتیبانی بندرعباس که اکنون در اقیانوس هند حضور دارند ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان های حاضر در رزمایش قرار می دهند.

وی افزود: همچنین یگان های پروازی نیروی هوایی ارتش متشکل از جنگنده بمب افکن ها و همچنین پهپادهای رزمی در این رزمایش به اجرای طرح های از پیش تعیین شده خواهند پرداخت.

گفتنی است رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در سرتاسر پهنه آبی جنوب کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی کشور و حضور گسترده نیروی پدافند هوایی ارتش و همچنین اجرای آتش توسط سامانه های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم بخش دیگری از طرح هایی است که در رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش انجام خواهد شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عملیات مشترک و پیچیده هجوم آبخاکی

پ شهریور 20 , 1399
تکاوران و تفنگداران دریایی عملیات مشترک و پیچیده آبخاکی را در سواحل مکران به صورت دوسویه اجرا کردند.
عملیات مشترک و پیچیده هجوم آبخاکی در رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش

شاید برای شما جالب باشد