افزایش قدرت بازدارندگی بدون پیشرفت های دریایی ناتمام است

جانشین وزیر دفاع حضور پرقدرت در عرصه دریا را یک ضرورت انکار ناپذیر در فضای امروز جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: افزایش قدرت بازدارندگی و رسیدن بر بلندای اقتدار، بدون پیشرفت های دریایی ابتر و نا تمام است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، سردار قاسم تقی زاده جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در صنایع وابسته سازمان دریایی وزارت دفاع  در تبریز از بخش های مختلف ساخت، تولید و انتقال قدرت پیشرانه های دریایی بازدید کرد.

جانشین وزارت دفاع ضمن ابراز خرسندی از عملکرد صنایع دریایی در تولید محصولات دریایی به روز همچون زیردریایی پیشرفته فاتح اظهار داشت: آب های سرزمینی در جمهوری اسلامی ایران از یک موقعیت راهبردی برخوردار بوده است و به فضل الهی  سازمان صنایع دریایی با دارا بودن سرمایه های انسانی با تقوا، متخصص و متعهد توانسته است تحول چشمگیری را در سیستم پیشرانه های دریایی به وجود آورد.

سردار تقی زاده با اشاره به قرار گیری ایران در یک موقعیت ژئوپلیتیکی حساس، خاطرنشان کرد: ایران از طریق دریا به چهار گوشه دنیا راه دارد و از این حیث ساخت مدرن ترین تجهیزات دریایی یکی از اولویت های سازمان دریایی وزارت دفاع همواره مد نظر مدیران این سازمان قرار داشته است.

سردار قاسم تقی زاده حضور پرقدرت در عرصه دریا  را یک ضرورت انکار ناپذیر در فضای امروز جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: افزایش قدرت بازدارندگی و رسیدن بر بلندای اقتدار،  بدون پیشرفت های دریایی ابتر و نا تمام است چرا که حدود 90 درصد مبادلات و تجارت در عرصه بین المللی از طریق دریاها انجام می شود.

محدودیتی در ساخت تجهیزات دریایی نداریم

امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی در جریان این بازدید با ارائه گزارش از روند فعالیت ها و پروژه های در دست اقدام سازمان صنایع دریایی گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع  با کسب دانش و فناوری و بهره گیری از سطح بلوغی که صنعتگران حوزه دریایی امروزه به آن دست پیدا کرده اند محدودیتی در حوزه ساخت تجهیزات دریایی ندارد و توانسته است به عنوان پیشروترین مجموعه تولیدی و تحقیقاتی کشور در حوزه پیشرانه های دریایی رسالت خود را در این حوزه جامه عمل پوشاند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آماده به کار شدن اولین نیروگاه اتمی شناور جهان توسط روسیه + فیلم

چ تیر 12 , 1398
اولین نیروگاه هسته‌ای شناور جهان، «آکادمیک لومونوسوف»، توسط روسیه ساخته شده و مجوز فعالیت دریافت کرده است. قرار است این نیروگاه انرژی و گرمای مناطق دورافتاده قطبی روسیه را تامین کند.
نیروگاه هسته ای شناور روسیه در قطب شمال

شاید برای شما جالب باشد