پیوستن 6 زیردریایی جدید به ناوگان دریایی روسیه

به گفته منابع خبری در مجتمع صنایع دفاعی روسیه، ناوگان نظامی-دریایی این کشور در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار بعد از ۲۸ سال، بطور همزمان ۶ فروند زیردریایی، از جمله چهار زیردریایی اتمی تخصصی تحویل خواهد گرفت.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، یک مقام آگاه در مجتمع صنایع دفاعی روسیه گفت که ناوگان نظامی-دریایی روسیه در سال 2020 برای نخستین بار طی 28 سال گذشته، از شرکت‌های کشتی‌سازی این کشور به طور همزمان 6 فروند زیردریایی از جمله، چهار زیردریایی اتمی دریافت خواهد کرد.

به گفته وی، بر اساس قرارداد امضاء شده، شرکت «سیوماش» در سال 2020 باید نخستین سری از زیردریایی‌های طرح 955آ “کنیاز آلیگ” و نخستین سری از طرح 855ام “نواسیبیرسک” را به ناوگان دریایی روسیه تحویل دهد. این شرکت همچنین زیردریایی طرح 885ام “قازان” و زیردریایی اتمی تخصصی طرح 09852 “بلگوراد” را به ناوگان دریایی کشور تحویل خواهد داد.

به گفته وی، البته این زیردریایی اتمی مدتی زیر نظر موسسه تحقیقات دریایی عمیق وزارت دفاع و بدون دستگاه‌های ویژه “پوسیدون” زیردریایی قرار خواهد داشت، برای این که آزمایشات بر روی آن هنوز به پایان نرسیده است.

این مقام آگاه همچنین اعلام کرد که شرکت «آدمیرال ورفی» هم دو فروند زیردریایی دیزلی-الکتریکی: از جمله زیردریایی طرح 636 “والخوف” و نخستین سری طرح زیردریایی 677 “کرانشتادت” را به ناوگان دریایی روسیه تحویل خواهد داد.

مقامات رسمی شرکت‌های کشتی سازی روسیه در تفسیر این اظهارات، به این خبرگزاری اعلام کردند که تمامی کشتی‌هایی که طبق سفارشات دولتی در حال تولید هستند، طبق برنامه مورد توافق به وزارت دفاع تحویل داده خواهند شد.

پیش از این، “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری ناوگان دریایی این کشور سه زیردریایی جدید از جمله یک زیردریایی دیزلی و دو زیردریایی اتمی تحویل خواهد گرفت.

لازم به توضیح است، در دوران اتحاد جماهیر شوروی طی سال‌های مشخصی ناوگان نظامی-دریایی بیش از ده زیردریایی در سال تحویل می‌گرفت، برای مثال، تنها در سال 1971 ناوگان نظامی-دریایی شوروی سابق از شرکت‌های کشتی سازی این کشور 12 زیردریایی اتمی از انواع مختلف تحویل گرفته بود که چنین چیزی در جهان سابقه نداشت.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بورسیه نبودن 70 درصد دانشجویان دریانوردی

ش شهریور 2 , 1398
عضو هیئت مدیره انجمن توسعه دریا محور گفت: هم اکنون 70 درصد دانشجویان دریانوردی کشور غیر بورسیه و تنها 30 درصد بورسیه هستند.
دریانوردان ایرانی

شاید برای شما جالب باشد