ارتش شناورهای پهپادی بریتانیا

نیروی دریایی بریتانیا آزمایش کشتی های قابل کنترل از راه دور را آغاز کرد که بر اساس فناوری MAST-13 ساخته شده‌اند. پهپادهای شناور جدید می توانند در مناطق دور از رویت مرکز فرماندهی مستقر در کشتی عمل کنند.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز از «دیلی میل»، از فناوری MAST-13 برای کشف مین های زیر آبی  و جاسوسی علیه کشتی های دشمن بدون ایجاد خطر برای ملوانان استفاده می شود. این شناور پهپادی امکان نظارت های شناسایی در فاصله 13 متری را برای کشتی ها فراهم می کند و می تواند جلوتر از کشتی های جنگی حرکت کرده و به آن‌ها در باره خطرات بالقوه که ممکن است وجود داشته باشند هشدار بدهد.

شناورهای پهپادی می توانند سرعت خود را تا 45 گره دریایی یعنی 84 کیلومتر در ساعت افزایش بدهند. این نوع پهپادهای شناور می توانند 10 روز پی در پی و صدها کیلومتر شناوری کنند.

سرمایه ساخت این نوع شناورهای پهپادی از سرمایه ای که برای برنامه های پهپادی به میزان 27 میلیون پوند تخصیص داده شده بود تأمین شده است. این طرح برای تکامل و بهبود کار نیروی دریایی بریتانیا انجام شده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فروش کالاهای ملوانی از همه کشورهای حوزه خلیج فارس در خرمشهر

ش شهریور 23 , 1398
مدیرکل امنیتی، انتظامی و امور مرزی خوزستان گفت:خرمشهر که یکی از شهرهایی است که با باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و امروز مصوب شد که فروش کالاهای ملوانی از همه کشورهای حوزه خلیج فارس در خرمشهر انجام شود.
شناورهای سنتی لنج | عکاس: علی پوزن

شاید برای شما جالب باشد