کشف ناو هواپیمابر ژاپنی با ربات زیر دریایی

یک ربات زیردریایی مجهز به سیستم ردیاب صوتی، موفق به شناسایی یک ناو هواپیمابر ژاپنی مربوط به دوران جنگ جهانی دوم شد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین نیوز، این اولین باری است که ربات های زیردریایی می توانند یک ناو هواپیمابر متعلق به جنگ جهانی دوم را در اعماق آب های اقیانوس آرام شناسایی کنند.

این ربات که از طریق کشتی تحقیقاتی پترل هدایت می شود، بعد از بررسی های بسیار این ناو هواپیمابر را که «کاگا» نام دارد، شناسایی کرده است. ناو یادشده در جریان یک نبرد دریایی سخت که به میدوی مشهور شد، به شدت آسیب دید و به عمق اقیانوس فرو رفت.

کشتی تحقیقاتی یادشده از چند هفته قبل در حال بررسی محل وقوع نبرد دریایی میدوی است و منطقه ای به وسعت بیش از ۱۷۱۵ کیلومتر مربع را مورد کاوش قرار داده تا بتواند ناو هواپیمابر کاگا را بیابد. این ناو در عمق ۵.۳ کیلومتری اقیانوس آرام گرفته است.

ربات زیردریایی کاشف این ناو هر روز به مدت بیست ساعت عمق آب های اقیانوس را مورد بررسی قرار می دهد و اطلاعات دریافتی را به کشتی تحقیقاتی ارسال می کند تا با شناسایی پستی و بلندی های غیرعادی بتوان محل غرق شدن ناوها و کشتی ها را شناسایی کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

میزان تولید آبزیان جلوتر از برنامه است/حق بیمه صیادان کاهش می یابد

س مهر 30 , 1398
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه میزان تولید و ارزآوری آبزیان جلوتر از برنامه های پیش بینی شده است گفت: در بخش تولید میگو با وجود بیماری، اقدام به تولید این محصول می کنیم و حتی جلوتر از برنامه های پیش بینی شده هستیم.

شاید برای شما جالب باشد