قصد مسکو برای تقویت نیروی دریایی با سیستم‌های مجهز تهاجمی و دفاعی

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم روز نیرویی دریایی گفت: ۴۰ ناوگان جدید، امسال به بهره برداری می‌رسد که مجهز به تجهیزات دفاعی مؤثر و سیستم‌های بی‌نظیر ماوراءالصوت تهاجمی خواهند بود.

مراسم روز نیروی دریایی روسیه با حضور پوتیت در پایتخت دریایی روسیه بندر سن‌پترزبورگ
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، پوتین در این مراسم گفت امسال حدود ۴۰ ناوگان جدید در نیروی دریایی روسیه به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ «با توجه به معرفی گسترده فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته، سیستم‌های بی‌نظیر ماوراء الصوت تهاجمی، وسایل نقلیه بدون سرنشین در زیر آب و به دلیل [وجود] مؤثر‌ترین ابزار‌ها برای دفاع از خود، برتری‌های منحصر به فردی به دست خواهد آمد و قابلیت‌های جنگی این ناوگان‌ها ارتقا خواهد یافت.»

وی گفت چند روز گذشته شش کشتی جدید که در مناطق دریایی بسیار دوری قرار داشتند به سه کشتی‌سازی مطرح روسیه منتقل شده‌اند.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که نیروی دریایی روسیه شامل کشتی‌هایی مجهز به سلاح‌های با دقت بالا، زیردریایی‌های راهبردی کروز و چندمنظوره، چندین تسلیحات و تجهیزات بی‌نظیر و همچنین جت‌های پیشرفته و هواپیما‌های دیگر است.

دو هفته گذشته روسیه بزرگترین رزمایش دریایی خود را در دریای «بارنتس» با حضور بیش از ۳۰ فروند ناو جنگی، انواع هواپیما‌ها، زیردریایی و یگان‌های توپخانه و موشکی برگزار کرد.

تجهیز نیروی دریایی روسیه به تسلیحات تهاجمی هسته‌ای هایپرسونیک

رئیس جمهور روسیه افزود: نیروی دریایی روسیه به تسلیحاتی تهاجمی هسته‌ای هایپرسونیک و پهپادهای زیردریایی هسته‌ای مجهز خواهند شد.

به گزارش مارین‌پرس، برخی از این تسلیحات که هنوز در مرحله توسعه قرار دارند شامل پهپاد هسته‌ای زیردریایی پوسیدون بوده که با هدف حمل آن توسط زیردریایی طراحی شده است. موشک‌های کروز هایپرسونیک «زیرکن» نیز می‌تواند بر روی کشتی‌های روسی مستقر شوند.

ترکیب سرعت، مانورپذیری و ارتفاع موشک‌های هایپرسونیک،‌ این موشک‌ها را قادر می‌سازد با سرعتی بیش از 5 برابر سرعت صوت حرکت کرده و ردیابی و مقابله با آنها را سخت ‌کند.

وی که در جریان رژه دریایی سالانه سنت پترزبورگ صحبت می‌کرد نگفت که چه زمانی موشک‌های هایپرسونیک در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۰طرح تحقیقاتی شیلات سیستان و بلوچستان در حال انجام است

د مرداد 6 , 1399
رییس مرکز تحقیقات شیلات سیستان و بلوچستان( آب‌های فراساحلی) گفت: هم‌اینک ۱۰ طرح تحقیقاتی و ۲طرح ترویجی با اعتبار پژوهشی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط این مرکز تحقیقاتی در حال اجراست.
بندر صیادی زرآباد شهیدرضایی بندر کنارک شیلات سیستان و بلوچستان

شاید برای شما جالب باشد