بهره برداری از علائم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه ها و ناوگان تحت پرچم و همچنین با توجه به افزایش میزان ترددهای دریایی، طرح سیستم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار به بهره برداری رسید.

سیستم علائم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، سید حسن ابراهیمی اظهار کرد: اجرای طرح سیستم کمک ناوبری هوشمند از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از طراحی نرم افزار و سخت افزار فرستنده و گیرنده  AIS و  با بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد AIS (Aton) در بندر چابهار به بهره برداری رسید.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: از مزایای استفاده از این سیستم و تجهیز علائم کمک ناوبری بندر به سیستم شناسایی اتوماتیک AIS در عملیات ایمن است که در صورت خاموش بودن چراغ های علائم کانال و جابجایی بویه ها، تاثیری در ایمنی عملیات بندر ایجاد نخواهد کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: این سیستم با علامت گذاری دقیق در نقاط تعریف شده، کمک می کند تا کلیه شناورها و راهنمایان بتوانند در سیستم های کمک ناوبری خود مانند ECDIS و AIS مسیر صحیح کانال ورودی را تشخیص دهند.

 وی بیان کرد: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این طرح در کلیه بنادر تابعه در طول سواحل استان سیستان و بلوچستان نیز اجرایی گردد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استخراج دیتاسنتر زیرآبی مایکروسافت از اعماق دریا پس از ۲ سال

چ شهریور 26 , 1399
مایکروسافت نخستین دیتاسنتر زیر آبی خود را که در سال 2018 به عمق ۳۵ متری دریای اسکاتلند فرستاده بود از آب بیرون کشید.
استخراج دیتاسنتر زیرآبی مایکروسافت از اعماق دریا پس از ۲ سال

شاید برای شما جالب باشد