سامانه GIS بنادر و سواحل، مبنای تصمیم گیری‌ها باشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: سامانه GIS، به لحاظ برنامه ریزی مدیریتی باید مبنای تصمیم گیری‌ها در بنادر باشد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به فعال شدن سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر GIS، تاکید کرد: امروزه مدیریت حرفه‌ای برای تصمیم گیری دقیق نیازمند اطلاعات به روز و ابزار مناسب است و بر همین اساس، سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر می‌تواند ابزار مناسبی برای تصمیم گیری مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و فعالان این حوزه و مبنایی برای تصمیم گیری‌های آن‌ها باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر GIS، گفت: این سامانه، به لحاظ برنامه ریزی مدیریتی و تسهیل تصمیم گیری و سیاستگذاری در سواحل و بنادر جنوب کشور، گنجینه بسیار مفیدی برای سازمان بنادر محسوب می‌شود و این سامانه باید مبنای تصمیم گیری‌ها در بنادر باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر مسئله به روز رسانی این سامانه اظهار داشت: به روز رسانی سامانه GIS در زمینه‌های مختلف به مکانیزم مشخص و فرایند محور نیاز دارد.
راستاد افزود: سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر این امکان را فراهم می‌کند تا به لحظه بتوانیم وضعیت ترافیک کالا و کشتی را در اسکله‌ها رصد کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترافیک نسبتا بالا کشتی‌ها در بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و امیرآباد، تصریح کرد: همه بنادر به ویژه سه بندر یاد شده باید استفاده از همه ابزار‌ها و مکانیزم‌های عملیاتی و نرم افزاری ” ارتقای سطح کیفیت خدمات” و “کاهش زمان انتظار کشتی ها” را در دستور کار خود قرار دهند.
راستاد تاکید کرد: بنادر شهید رجایی، امام خمینی و امیرآباد که عمده کالا‌های اساسی در این بنادر تخلیه می‌شود، باید با مکانیزم مشخص، زمان انتظار کشتی‌ها و میزان دموراژ را به حداقل ممکن کاهش دهند.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سایه بلاتکلیفی بر سر سازمان بنادر در اوج جنگ اقتصادی

ی خرداد 5 , 1398
در حالی کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد که سازمان بنادر به‌عنوان متولی و برنامه‌ریز بنادر شمالی و جنوبی در بلاتکلیفی ناشی از برخی شایعات مربوط به تغییر مدیریتی به سر می‌برد.
ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی

شاید برای شما جالب باشد