تمدید مجوز بهره‌برداری آبگیر کارخانه آب شیرین‌کن چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از تمدید مجوز بهره برداری (مرحله دوم) آبگیر کارخانه آب شیرین کن چابهار – کنارک با کاربری صنعتی خبر داد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، عباس آذرپیکان با بیان این‌که موضوع تامین آب شهرستانهای چابهار و کنارک به‌عنوان بزرگترین معضل منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد:‌ با افزایش جمعیت، اجرای طرح های عمرانی مراحل جدیدی را پشت سر گذاشته، بر ابعاد این موضوع می افزاید و تامین آب مورد نیاز در زمینه شرب و سایر مصارف به‌عنوان پیش شرط اصلی تحقق برنامه های آتی عمرانی این منطقه  به شمار می‌آید.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی منطقه مورد مطالعه و کم آبی کلی در استان، استفاده از آب شیرین کن خصوصاً در مناطقی که در مجاورت دریای آزاد قرار دارند،  تنها راه حل ساده و زود بازده است.

وی یادآور شد: کارخانه آب شیرین کن چابهار – کنارک در محور 30 جاده مواصلاتی این دو شهرستان قرار دارد که با حمایت و تسریع در اخذ مجوز بهره برداری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت بوده و با اشتغال زایی 85 نفر به‌صورت مستقیم، امید مجدد زندگی و پویایی را در منطقه به ارمغان آورده است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واژگونی قایق گردشگری در مجارستان؛ 7 کشته 21 مصدوم + فیلم

ج خرداد 10 , 1398
واژگونی قایق تفریحی در رودخانه دانوب در بوداپست، پایتخت مجارستان، ۷ گردشگر اهل کره جنوبی کشته و ۲۱ تن ناپدید شده‌اند.

شاید برای شما جالب باشد