تردد 30 فروند کشتی در دریای کاسپین

مدیر بندر امیرآباد گفت: در سه بندر بندر نوشهر ، بندر فریدونکنار و بندر امیرآباد استان مازندران فعالیت دارند و 30 فروند کشتی در دریای خزر تردد می کنند.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، سیاوش رضوانی اظهار داشت: در حاشیه دریای خزر وضعیت بنادر ایران نسبت به دیگر کشورهای همسایه بهتر است و در سال 97، 5 میلیون و 700 هزار تن بار وارد بنادر استان های شمالی شد که 3 و نیم میلیون تن در بندر آباد بود.

وی ادامه داد: تنوع کالاهای وارد شده به بندر امیر آباد رو به افزایش است و این کالاها 14 نوع می باشند و اکنون 93 درصد مراحل احداث اسکله رورو در بندر امیر آباد انجام شده است و 80 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش هزینه شده است.

رضوانی اذعان داشت: پست‌های اسکله بندر امیرآباد ۱۵ واحد بوده و بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در بندر امیر آباد مشغول فعالیت هستند و به طور میانگین روزانه ۶۰۰ کامیون برای جابجایی کالا در این بندر تردد می‌کنند.

وی گفت: کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد -دوغارون – چابهار شکل می گیرد و هم اکنون تفاهمنامه بین بنادر کشورهای ایران و افغانستان با حضور تاجران هندی امضاء شده است و در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

رضوانی افزود : هند و افغانستان برای تجارت با کشورهای شمالی حاشیه خزر و ترانزیت از بندر امیر آباد علاقمند هستند.

منبع: موج

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احتمال وقوع سونامی در آب‌راه نفتکش‌های خلیج فارس وجود دارد

س تیر 25 , 1398
دکتر «محمد حیدرزاده» استاد دانشکده عمران و محیط زیست «دانشگاه برونل لندن» در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت از احتمال وقوع سونامی با ارتفاع ۷ فوت(۲.۱ متر) در خلیج فارس خبر داد.
سونامی در خلیج فارس

شاید برای شما جالب باشد