تردد کشتی‌های ۲ هزار تنی به بندر گناوه بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با افزایش عمق کانال دسترسی بندر گناوه امکان تردد کشتی‌های ۲ هزار تنی به این بندر فراهم می‌شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، سیاوش ارجمند زاده در خصوص آخرین وضعیت تسهیل تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۲ هزار تنی در بندر گناوه اظهار داشت: با توجه به اینکه عمق کانال دسترسی بندر گناوه باید ۳,۵ متر باشد، برای تحقق این پروژه تا آخر هفته یک دستگاه لایروب به این بندر منتقل می‌شود.

وی گفت:  تا یک ماه آینده با اتصال یک هزار و ۵۰۰ متر خط لوله انتقال مواد و مصالح لایروبی کار تجهیز کارگاه این پروژه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت لایروبی با حجم ۲  هزار مترمکعب در شبانه‌روز انتظار می‌رود با احتساب ازدحام موتور لنج‌ها در بندر گناوه ظرف سه ماه نزدیک به ۱۰۰ هزار مترمکعب لایروبی در بندر گناوه انجام شود.

ارجمند زاده گفت: با افزایش عمق کانال دسترسی بندر گناوه که اکنون بین ۲ تا ۲.۵ متر متغیر است، عمق کانال دسترسی آن به ۳,۵ افزایش‌یافته و  امکان تردد کشتی‌های ۲ هزار تنی به این بندر فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر  و دریانوردی بوشهر خاطرنشان کرد: احداث اسکله به طول  ۶۸,۵ متر، انبار سرپوشیده به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، زیرسازی، روسازی و آسفالت محوطه کانتینری به مساحت ۳۰ هزار مترمربع، خرید ۶۶ دستگاه تجهیزات خشکی از جمله اقدامات سالیان اخیر در بندر گناوه است.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس(قشم) منصوب شد

د شهریور 11 , 1398
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر محمد شریف رنجبر را به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس(قشم) منصوب کرد.
سرپرست پارک علم و فناوری خلیج‌فارس(قشم)

شاید برای شما جالب باشد