افزایش عمق اسکله های بندر بوشهر ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: افزایش عمق اسکله های بندر بوشهر برای پذیرش کشتی هایی با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن ضروری است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین نیوز،خورشید گزدرازی  اظهار داشت: تخلیه کالاهای اساسی از طریق کشتی های تجاری در بندر بوشهر منوط به افزایش عمق اسکله این بندر است.

وی تصریح کرد: عمق اسکله های بندر بوشهر جوابگوی کشتی های تجاری بالای ۱۰ هزار تن نبوده بنابراین برای پذیرش کشتی های ۳۰ هزار تنی باید عمق این اسکله ها به بالای ۱۲ متر افزایش داده شود.

گزدرازی با اشاره به اینکه رونق تجارت در بندر بوشهر با افزایش عمق اسکله های آن محقق می شود افزود: بوشهر همواره در ادوار تاریخی به عنوان دروازه تجاری و اقتصادی ایران بوده است چراکه مبادلات تجاری از طریق بندر بوشهر با کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و دیگر بنادر جهان از رونق خاصی برخوردار بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر اظهار داشت: با تکمیل طرح لایروبی بندر بوشهر عمق بندر بوشهر به ۱۰.۵ تا ۱۱ متر افزایش می یابد که جوابگوی حداکثر کشتی های ۲۰ تا ۲۵ هزار تنی است.

گزدرازی به استقرار کشتی گردشگری و تجاری گراندفری در بندر بوشهر پرداخت و تاکید کرد: برای فعال شدن این کشتی در مسیر دوحه قطر به بندر بوشهر تامین سوخت شناور به قیمت یارانه ای است.

وی از افتتاح دومین جشنواره و نمایشگاه ملی خرما و صنایع وابسته در بوشهر ۲۳ آبان با حضور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره و نمایشگاه باعرضه فناوری های جدید در صنعت تولید و بسته بندی، روش های نوین برای بازاریابی و افزایش صادرات این محصول آموزش داده می شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بنادر کشور غافلگیر نمی شوند/ محدود به یک بندر خاص در شرایط اضطرار نیستیم

ش آبان 18 , 1398
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت های بندری از نظر طبقه بندی پدافند غیرعامل، جزو زیرساخت های حیاتی و حساس به حساب می آید و در این زمینه اقدامات گسترده ای برای آماده سازی زیرساخت ها در این شرایط انجام شده است.

شاید برای شما جالب باشد